סגור

רוסיה אוסרת על כניסת מטוסים בריטיים למרחב האווירי שלה

מוסקבה מגיבה לסנקציות שהוטלו עליה מצדה של בריטניה: מגבילה את השימוש במרחב האווירי שלה לכל הטיסות הבריטיות, כולל טיסות מטען

רוסיה אוסרת על כניסת מטוסים בריטיים למרחב האווירי שלה, זאת בתגובה לסנקציות שהטילה עליה בריטניה בתגובה לפלישה לאוקראינה. לפי דיווח בסוכנות הידיעות ריה נובוסטי, רוסיה מגבילה את השימוש במרחב האווירי שלה לכל הטיסות הבריטיות, כולל טיסות מטען.


התגובה הרוסית מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום חשף ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון שורה של סנקציות חדשות נגד רוסיה, ביניהן האיסור על נחיתת טיסות בממלכה של חברת התעופה הלאומית של רוסיה, אירופלוט. "זה העין תחת עין שלהם", הגיב על ההחלטה הרוסית שר ההגנה הבריטי בן וואלאס.
1 צפייה בגלריה
חברת תעופה בריטיש איירווייז שביתה נמל תעופה הית'רו לונדון
חברת תעופה בריטיש איירווייז שביתה נמל תעופה הית'רו לונדון
מטוסים של בריטיש איירווייז. החברה התנצלה בפני לקוחותיה
(צילום: גטי אימג'ס)

התגובה הרוסית אוסרת על מטוסים בריטיים לנחות בשדות התעופה ברוסיה ועל כניסתם למרחב האווירי שלה. "הצעד הזה ננקט כתגובה להחלטה הלא ידידותית של רשויות התעופה הבריטיות בנוגע להגבלת טיסות קבועות של מטוסים שבבעלות, מושכרים או מופעלים על ידי אנשים המקושרים לרוסיה או רשומים ברוסיה", נמסר מ-Rosaviatsia, רשות התעופה האזרחית הרוסית.
מבריטיש איירווייז נמסר כי הם מעדכנים את הלקוחות על טיסות מבוטלות ויציעו החזר מלא על הכרטיסים. "אנחנו מתנצלים על אי הנוחות, אך זהו עניין שלא בשליטתנו". החברה מפעילה שלוש טיסות שבועיות בין לונדון ומוסקבה.