סגור
פנאי העונה החדשה של הלוטוס הלבן
העונה החדשה של הלוטוס הלבן. חופשות בעקבות הסדרה במחיר של יותר מ-9,000 דולר (צילום: באדיבות yes)

התיירים באים: תאילנד מתכוננת לגל של מבקרים בעקבות "הלוטוס הלבן"

העונה השלישית עלתה החודש וכבר נרשמה עלייה בהזמנות של חופשות למדינה, זאת בנוסף למעל 5 מיליון המבקרים שביקרו בה מאז תחילת השנה. סיציליה שכיכבה בעונה השנייה נהנתה אף היא מזינוק במבקרים בזכותה. הצילומים הועילו לכלכלה התאילנדית גם בשל תעסוקת עובדים וספקים מקומיים  

בתאילנד מתכוננים לעלייה נוספת במספר התיירים, זאת הודות לסדרה "הלוטוס הלבן", ובהתבסס על העונה הקודמת שהביאה לגל של מבקרים לסיציליה.
העונה השלישית, שצולמה ברובה במלון פור סיזנס בקו סמוי, עלתה מוקדם יותר החודש, ואף ששודרו בינתיים רק שני פרקים, במלון כבר מתכוננים לזינוק בביקוש לחדרים. בהתאם, בסוכנות התיירות לתאילנד בניו יורק (TAT) מעריכים כי תירשם עלייה של 5% במספר האמריקאיים שיבקרו השנה בתאילנד לעומת שנה קודם לכן.
"הלוטוס הלבן" מצטרפת לשורה של סדרות פופולריות נוספות, שעודדו תיירות ליעדים בהן צולמו, ביניהן "ילוסטון" שהפכה את מונטנה ליעד מבוקש, ו"זרה", שמשכה רבים לסקוטלנד.
אם כי במקרה של "הלוטוס הלבן" לא צריך להסתכל רחוק, מספיק לראות את ההשפעה של שתי העונות הקודמות. כך, העונה השנייה של הסדרה הביאה לסיציליה המוני מבקרים חדשים, רבים מהם הזמינו חדרים במלון פור סיזנס בה צולמה העונה, שהיה מלא חודשים רבים לאחר סיום העונה ועל אף התעריפים הגבוהים שהוא גובה. יתרה מכך, מיד לאחר שפורסם כי העונה תצטלם במלון הוא כבר היה בתפוסה מלאה לששת החודשים הבאים.
גם המלון במאווי בו צולמה העונה הראשונה נהנה מזינוק של 425% בכניסות לאתר שלו. "העלייה הזו נזקפה במידה רבה ללוטוס הלבן", אמר לוושינגטון פוסט בן שאנק, המנהל הכללי של המלון. אולם, במקרה זה הקורונה ושריפה גדולה במאווי מנעו מההתעניינות להיתרגם להזמנות. עם זאת, שאנק הודה כי גם שלוש שנים לאחר סיום העונה הראשונה, אנשים עדיין מתעניינים במלון, ובמיוחד בסוויטת פיינאפל, שכיכבה בסדרה ואכן קיימת במלון רק תחת שם אחר, וזאת על אף שהיא עולה 30 אלף דולר ללילה.
נראה שמגמה דומה צפויה לקרות גם בתאילנד. קתרין הלד, מנכ"לית סוכנות הנסיעות האמריקאית רימוט לנדס, סיפרה שמאז שהוכרז כי העונה השלישית תתרחש בתאילנד, נרשמה עלייה בהזמנות לחופשות במדינה. "אני חושבת שההזמנות עוד יעלו", הוסיפה.
חברות נסיעות כבר החלו למצוא דרכים לנצל את הביקוש הצפוי. כך, סוכנות הנסיעות Zicasso מקליפורניה ארגנה טיול מאורגן בתאילנד למשך 12 יום בהשראת העונה, ועולה החל מ-9,100 דולר לאדם. חברה נוספת בשם Unforgettable מציעה חופשה של 7 ימים במחיר התחלתי של 7,962 דולר. מייסד החברה גרהם קרטר סיפר כי כבר נרשמה עלייה של 55% בחיפושים של חופשות לתאילנד, נתון שצפוי לעלות משמעותית לקראת סוף העונה.
בכל מקרה תאילנד נחשבת ליעד פופולרי לתיירים, ולפי משרד התיירות המקומי בחודשיים הראשונים של השנה ביקרו במדינה יותר מ-5.5 מיליון תיירים. חמש המדינות מהן הגיעו הכי הרבה תיירים הם מלזיה, סין, רוסיה, דרום קוריאה והודו.
מלבד התיירים, לצילומים עצמם של העונה הייתה כבר השפעה חיובית על כלכלת תאילנד, זאת הודות להוצאות ישירות ותעסוקה של מקומיים בצוות הצילום וההפקה, וכן העסקת מאות ספקים מקומיים.