סגור

"דירקטוריון עם נשים בלבד": בלקסטון רכשה השליטה במותג המחטבים ספנקס

העסקה נערכה לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר; ספנקס מגדירה עצמה כחברה "לנשים על ידי נשים" - המייסדת שרה בלייקלי אף התחייבה ב-2013 לתרום לפחות מחצית מההון שלה לארגונים לקידום נשים

קרן בלקסטון רכשה אחזקת רוב במותג המחטבים ספנקס (Spanx) - בעסקה המשקפת לה שווי של 1.2 מיליארד דולר. כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
לפי הצהרה משותפת שפרסמו שתי החברות, העסקה תאפשר לספנקס להמשיך בהתרחבות הגלובלית שלה ולחזק את העסקים המקוונים.


מנכ"לית ספנקס, שרה בלייקלי שהקימה את החברה ב-2000 עם השקעה של 5,000 דולר בלבד והפכה בזכות זאת ב-2012 ליזמת המיליארדרית הצעירה בעולם, הובילה את העסקה בעזרת צוות של נשים בלבד, והחברות הודיעו כי בכוונתן להקים דירקטוריון על טהרת הנשים בלבד.

1 צפייה בגלריה
שרה בלקלי מייסדת מנכ"לית ספנקס Spanx מחטבים
שרה בלקלי מייסדת מנכ"לית ספנקס Spanx מחטבים
שרה בלקלי מייסדת מנכ"לית ספנקס Spanx מחטבים
(צילום: גטי)

ספנקס מגדירה עצמה כחברה "לנשים על ידי נשים", ובלייקלי אף התחייבה ב-2013 לתרום לפחות מחצית מההון שלה לארגונים לקידום נשים. העסקה עם בלקסטון מייצגת את ההשקעה הראשונה מחוץ לחברה, שנותרה בבעלות פרטית. בלייקלי צפויה להמשיך ולפקח על הפעילות היומית, וכן תכהן כיו"ר הדיקטוריון.
גם בבלקסטון מנסים לפעול לקידום שיוויון מגדרי, והחברה הצהירה כי בחברות החדשות שהיא רוכשת בארה"ב ובאירופה לפחות שליש ממושבי הדירקטוריון יהיו מאויישים על ידי נציגים מגוונים מבחינת מגדר, גזע ונטייה מינית. בלסקטון אף משקיעה בחברות בהובלת נשים כמו אפליקציית הדייטינג באמבל וכן בחברת התקשורת של ריס ווית'רספון הלו סאנשיין.
"ספנקס היא מותג אהוב המיוצר על ידי נשים לנשים", הגיבה לוריין הריטון, נשיאה ומנכ"לית קטליסט, מחכ"ר הפועל לקידום נשים לדרגים גבוהים במקומות העבודה. "זה רק הגיוני שנשים מוכשרות ומיומנות יוצגו בצורה נכבדת בדירקטוריון שלה".