סגור
טיקטוק TikTok
אפליקציית טיקטוק. איום בטחוני? (צילום: גטי)

ניו יורק אוסרת על השימוש בטיקטוק במכשירים של העירייה

לאחר שהשימוש בטיקטוק נאסר במכשירים פדרליים, אוסרת כעת עיריית ניו יורק על התקנת האפליקציה במכשירים בבעלות ממשלתית. החשש נובע מכך שטיקטוק נמצאת בבעלות בייטדאנס הסינית, ומידע על המשתמשים בארה"ב יכול לעבור לסין

עיריית ניו יורק אסרה את השימוש בטיקטוק במכשירים הנמצאים בבעלות ממשלתית עקב חששות של אבטחת מידע. בשנה שעברה כבר הצביע הקונגרס על איסור השימוש בטיקטוק במכשירים פדרליים, ומדינות רבות בארה"ב הגבילו בשנים האחרונות את השימוש בטיקטוק במכשירים ממשלתיים. מדינת מונטנה אף אישרה חוק שאוסר על השימוש באפליקציה במדינה שייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2024.
החשש של קובעי המדיניות נובע מהבעלות של חברת בייטדאנס הסינית על טיקטוק. הם דואגים מכך שהמידע של המשתמשים בארה"ב ייחשף לגישה של ממשלת סין, אם הרשויות הסיניות ידרשו מידע זה מהחברה. דובר עיריית ניו יורק מסר ל-WNBC שאיסור זה הוא תוצאה של מסקנת פיקוד הסייבר בעיר כי טיקטוק "מהווה איום ביטחוני על הרשתות הטכניות בעיר".
הסוכנויות העירוניות נדרשו להסיר את האפליקציה מהמכשירים בבעלות ממשלתית בתוך 30 יום. האיסור מביא את ניו יורק ליישר קו עם הממשל הפדרלי, אך טרם הוחלט על פעולה רחבה יותר נגד טיקטוק מעבר להסרתה ממכשירים ממשלתיים. לאחר שמוקדם יותר השנה בוצע שימוע עם מנכ"ל טיקטוק לפני הקונגרס, המומנטום להצבת הגבלות רחבות יותר על האפליקציה דעך לטובת נושאים אחרים. טיקטוק הציגה לממשלת ארה"ב תוכנית שלדבריה תסייע לאבטחת נתוני המשתמשים בארה"ב, אך היא לא עשתה מספיק כדי להרגיע את החששות של קובעי המדיניות.