סגור
מטוסי מטען של DHL
מטוסי מטען של DHL (צילום: התעשייה האווירית)

עוד אחת לרשימה: DHL מקצצת בפעילותה ברוסיה

ענקית הלוגיסטיקה מצטרפת לשורת חברות, והודיעה כי תפסיק את המשלוחים הפנימיים במדינה; הסבירה זאת בקשיים תפעולים ומשפטיים; היא כבר הפסיקה את המשלוחים אל רוסיה, ותסתפק לפי שעה במשלוחי אקספרס ממנה למדינות אחרות בלבד

ענקית הלוגיסטיקה DHL תפסיק להפעיל את שירות משלוחי הפנים ברוסיה מה-1 בספטמבר, בעקבות בעיות טכניות במערכות ותשתיות הנוגעים לטכנולוגיית מידע, קשיים תפעוליים ואילוצים משפטיים, כך הודיעה החברה היום (ו').
החברה המהווה חלק מדויטשה פוסט DHL, כבר הפסיקה את כל המשלוחים אל רוסיה בתחילת חודש מרץ. לאחר ה-1 בספטמבר תספק החברה רק משלוחי אקספרס מרוסיה למדינות אחרות, כך לדבריה.
בכך מצטרפת DHL לשורה של חברות מערביות שהפסיקו את פעילות ברוסיה או צמצמו אותה, רובן בשל הסנקציות שהוטלו על המדינה בעקבות פלישתה לאוקראינה. אחת הבולטות שבהן היתה מקדונלד'ס, שיצאה מרוסיה לאחר 32 שנות פעילות בהן הפעילה 850 סניפים והעסיקה 62 אלף עובדים. סניפיה נפתחו מחדש תחת רשת חדשה שנכנסה לנעליה בשם "טעים וזהו".
גם יצרנית הצעצועים לגו החליטה לאחרונה "להפסיק לצמיתות את הפעילות המסחרית ברוסיה בהתחשב בשיבושים הנרחבים בתפעול". היא הודיעה על הפסקת המכירות במדינה וסיימה את החוזה עם החברה המקומית המפעילה את 81 הסניפים שלה.