סגור

בן סלמאן: "ישראל אינה אויבת, אלא בעלת ברית אפשרית"

יורש העצר הסעודי אמר בראיון למגזין אטלנטיק כי לארצו ולישראל יש אינטרסים משותפים רבים, אך ראשית עליה לפתור את בעיותיה עם הפלסטינים

יורש העצר של סעודיה מוחמד בן סלמאן אמר כי מדינתו רואה בישראל בת ברית אפשרית, בעלת אינטרסים משותפים, "אבל קודם לכן עליה לפתור את הבעיות עם הפלסטינים". כך פורסם בסוכנות הידיעות הממלכתית הסעודית שציטטה את יורש העצר מריאיון שהעניק למגזין "אטלנטיק".
"איננו רואים את ישראל כאויבת, אלא כבת ברית פוטנציאלית עם אינטרסים רבים שביכולתנו לפעול במשותף לטובתם, אך יש לפתור מספר בעיות לפני שנוכל להגיע לכך", אמר.

1 צפייה בגלריה
יורש העצר מוחמד בן סלמאן על רקע ריאד בירת סעודיה
יורש העצר מוחמד בן סלמאן על רקע ריאד בירת סעודיה
יורש העצר מוחמד בן סלמאן על רקע ריאד בירת סעודיה
(צילום: איי פי, בלומברג)
הדברים מהווים שינוי מהקו הסעודי הרשמי, לפיו רק לאחר שישראל תפתור את הסכסוך שלה עם הפלסטינים, ישראל וסעודיה יוכלו לבסס יחסים – אך הם לא בהכרח יהיו חבריים.
האינטרסים הביטחוניים של ישראל וסעודיה הפכו דומים בשנים האחרונות, בעיקר לאור התחזקותה של איראן. בעניינה אמר בן סלמן שהיא שכנה של ארצו, ותישאר כזו, ולכן שתי המדינות צריכות למצוא דרכים להתקיים בשלום. לדבריו, "היו לנו הרבה דיונים, ושמענו הרבה הצהרות ששמחנו לשמוע ממנהיגים איראניים. אני מקווה שנוכל להגיע למצב שמיטיב עם שתי המדינות, ושל עתיד מזהיר לסעודיה ואיראן".