איקאה רוצה להגדיל המכירות המקוונות בעזרת AI: רכשה חברה המסייעת לשליחים
ענקית הריהוט השבדית רכשה את חברת לוקוס האמריקאית, המשתמשת בבינה מלאכותית כדי לצמצם למינימום את הזמן שבו רכבי המשלוחים נוסעים בדרכים; היקף העסקה לא פורסם
איקאה רכשה חברה אמריקאית שאמורה לסייע במשלוחים ללקוחות. ברויטרס דיווחו כי ענקית הריהוט השבדית רכשה את חברת הלוגיסטיקה הטכנולוגית לוקוס (Locus), זאת כחלק מהמאמצים שלה להרחיב את המכירות המקוונות. באיקאה לא מסרו מה שווי העסקה.
הרכישה יוצרת לדרך בנוסף להשקעה של 2.2 מיליארד דולר מצד אינגקה גרופ - הזכיינית הגדולה ביותר של חנויות איקאה ברחבי העולם – בשוק האמריקאי, שם מתחרה הענקית השבדית נגד וולמארט ו- Wayfair, וכן מתמודדת עם מכסים גבוהים יותר שהושתו על היבוא, ומגדילים את העלויות. המכירות המקוונות ייצגו 28% מכלל המכירות של איקאה בשנה הפיננסית האחרונה, עלייה מ-11% ב-2019.
לוקוס ערכה סבב גיוס הון אחרון ב-2021, לפי שווי של 300 מיליון דולר. לפי הודעה שפרסמה איקאה, הרכישה תעזור לפשט את הלוגיסטיקה שלה ולהפחית את הוצאות המשלוחים ברחבי העולם בסכום מוערך של 100 מיליון יורו (117.41 מיליון דולר) בשנה. לפי תנאי העסקה, לוקוס תמשיך לפעול באופן עצמאי ולשרת לקוחות נוספים מלבד איקאה.
לוקוס משתמשת ב-AI כדי לאחד הזמנות ולחזות נתיבים שיצמצמו למינימום את הזמן שבו רכבי המשלוחים מבלים בדרכים. באיקאה לעומת זאת, ערכו עד כה את התכנונים הללו באופן ידני על ידי העובדים. לפיכך, הרכישה של לוקוס תאפשר לאיקאה להציע ללקוחות יותר חלונות זמן לקבלת משלוחים ואפשרויות, ואף תספק עדכונים בזמן אמת על סטטוס החבילה, זאת בנוסף לכך שתקצר את זמן ההמתנה למשלוחים, כך לדברי פאראג פרקאח, סמנכ"ל הדיגיטל באינגקה גרופ. עוד הוסיף כי החברה קרוב לוודאי שתנסה את הטכנולוגיה קודם בארה"ב ובבריטניה.
"המהירות היא צד אחד של הסיפור, אבל לנו חשובה יותר הגמישות והיכולת לעקוב אחר המשלוח, וחשוב ביותר שבזכות כל זה נספק חוויית לקוח טובה יותר", סיכם.































