סגור

לאחר עשרות מקרי סלמונלה בשוקולד קינדר - בלגיה סוגרת את המפעל של פררו

מינהל ביטחון המזון במדינה הורה על ריקול לכל מוצרי קינדר שיוצרו במפעל בארלון שנמצא בבעלות חברת פררו. שר החקלאות הבלגי: "בטיחות המזון של תושבינו חייבת להישמר"

מפעל של ביצי השוקולד קינדר בבלגיה קיבל הוראה להפסיק לפעול לאחר שקושר לעשרות מקרי סלמונלה, כך לפי דיווח ב-BBC.

מינהל בטיחות המזון של בלגיה (AFSCA) הורה על ריקול של כל מוצרי קינדר שיוצרו במפעל בארלון, שנמצא בבעלות חברת פררו. מקרי סלמונלה שקושרו לשוקולד של החברה דווחו במספר מדינות כולל בריטניה, גרמניה, צרפת ובלגיה. פררו התנצלה והודתה ב"כשלים פנימיים".
ה-AFSCA אמר שהמפעל קיבל הוראה להיסגר לאחר שפררו לא הצליחה לספק מידע בחקירה. עוד נמסר שהחקירה מתנהלת ושהמפעל יוכל להיפתח רק לאחר שפררו תספק את כל הערובות הנדרשות לכך שהיא עומדת בתקנות בטיחות המזון. שר החקלאות הבלגי דויד קלרינבל אמר: "החלטה כזאת לעולם לא מתקבלת בקלות ראש, אך המצב הנוכחי מחייב אותה. בטיחות המזון של תושבינו חייבת להישמר".

1 צפייה בגלריה
מפעל פררו בבלגיה
מפעל פררו בבלגיה
מפעל פררו בבלגיה
(צילום: AFP)

הריקול כולל את כל מוצרי קינדר סורפרייס, קינדר סורפרייס מקסי, ביצי מיני של קינדר וקינדר שוקובונס. ביום חמישי קראה פררו לריקול של כמה ממוצרי קינדר מחנויות בארצות הבית בעקבות חשש לסלמונלה. מוקדם יותר השבוע בוצע ריקול למספר מוצרים של החברה גם בבריטניה ואף בישראל.
אתמול בערב אמרה רשות תקני המזון הבריטית שאין לאכול אף אחד מהמוצרים שנעשה להם ריקול, ללא קשר לתאריך הייצור שלהם. כל הממתקים שהושפעו יוצרו באותו מפעל בבלגיה. לכמה מוצרים של קינדר הוכרז ריקול גם באסיה, כולל בהונג קונג ובסינגפור.
פררו תיארה את הריקול כ"צעד מונע", ואמרה שאף אחד ממוצריה לא נקשר בוודאות להדבקה בסלמונלה, זאת לאחר שכ-60 אנשים בבריטניה, רובם ילדים, נדבקו בסלמונלה בהתפרצות שנקשרה לביצי ההפתעה של קינדר. ביום רביעי אמרה סוכנות הבריאות האירופית שהיא בודקת עשרות מקרים שחשודים כסלמונלה שקשורים לאכילת שוקולד בלפחות תשע מדינות, כולל בריטניה, גרמניה, צרפת ובלגיה.