סגור

מניו יורק להונג קונג ב-18 שעות: הטיסה הארוכה בעולם לא תעבור מעל רוסיה

חברת התעופה הלאומית של הונג קונג, קת'אי פסיפיק, מצטרפת לחברות התעופה הנמנעות מלטוס מעל שמי רוסיה בשל המלחמה: "אנחנו תמיד מחזיקים בנתיבים חלופיים במקרים המשפיעים על עולם התעופה"

חברת התעופה הלאומית של הונג קונג, קת'אי פסיפיק, מתכננת את טיסת הנוסעים הארוכה בעולם לאחר ששינתה את נתיב הטיסה מניו יורק להונג קונג, כך שתעבור מעל לאוקיינוס האטלנטי ולא השקט.
הנתיב החדש מאפשר לה להימנע מכניסה לשטח האווירי של רוסיה, כך לפי דיווח בגרדיאן.


בקת'אי פסיפיק ציינו בהצהרה שפרסמו כי נתיב הטיסה החדש יכסה 16,668 ק"מ בזמן של בין 16-17 שעות. החברה אף העלתה אתמול לאתר שלה אפשרות להזמין טיסה רצופה מניו יורק להונג קונג ב-3 באפריל, שלפי האתר תימשך 17 שעות ו-50 דקות. בכך היא תעקוף את סינגפור איירליינס המפעילה טיסה מסינגפור לניו יורק הנמשכת אמנם 18 שעות אך עוברת על פני מרחק קצר יותר של 15,343 ק"מ.

נתיבים חלופיים

בקת'אי אמנם לא הצהירו רשמית כי השינוי נובע מהרצון להימנע מהמרחב האווירי הרוסי, אך חברות תעופה רבות ביטלו בחודש האחרון טיסות לערים ברוסיה או נמנעות מהאזור וזאת בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה. רוסיה בעצמה סגרה את השמיים שלה בפני מספר מדינות אירופיות, ביניהן בריטניה, בתגובה על איסור דומה שהן הטילו עליה.
"אנחנו תמיד מחזיקים בנתיבים חלופיים למקרה של אירועים פוטנציאליים המשפיעים על עולם התעופה", מסרה החברה. עוד ציינו כי המעבר לטיסה טרנס אטלנטית עדיפה כעת בשל "רוחות עונתיות חזקות בתקופה זו בשנה".
1 צפייה בגלריה
קת'אי פסיפיק מטוס חברת תעופה
קת'אי פסיפיק מטוס חברת תעופה
מטוס של קת'אי פסיפיק
(AFP)

לפני פרוץ הקורונה החברה הפעילה 3 טיסות בין שתי הערים בכל יום. אולם, הגבלות הקורונה המחמירות שעדיין בתוקף ברובן בהונג קונג והעדר נוסעים הובילו לביטולים תכופים של הטיסות.
עם זאת, החל מיום שבת טיסות מארה"ב ושמונה מדינות נוספות יוכלו לנחות שוב בלי הגבלות בהונג קונג, כחלק מהקלה הדרגתית של ההגבלות.