סגור

בעקבות התייקרות השילוח הימי וכוח האדם: אסוס פירסמה אזהרת רווח

ענקית האופנה המקוונת סובלת מעריפי שילוח ימי גבוהים וחזרה של הצרכנים לחנויות הפיזיות; החברה הפתיעה את המשקיעים לאחר שהורידה את תחזית ההכנסות והרווח לשנה הבאה והודיעה במקביל על עזיבתו המיידית של המנכ"ל, ניק בייטון

תעריפי שילוח ימי גבוהים וחזרה של הצרכנים לחנויות הפיזיות אילצו את ענקית האופנה המקוונת אסוס לפרסם אזהרת רווח עבור 2022. החברה הפתיעה אתמול (ב') את המשקיעים לאחר שהורידה את תחזית ההכנסות והרווח לשנה הבאה והודיעה במקביל על עזיבתו המיידית של המנכ"ל ניק בייטון - על כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.
לפי אסוס, הרווח לפני מס בשנה הבאה עשוי להיות נמוך ב־30% מכפי שהעריכו בתחילה. עם הגורמים העיקריים למצב נמנים גם עלויות שכר גבוהות יותר לעובדים במפעלים ומכסים הנדרשים כעת מבריטניה בעקבות הברקזיט. כמו כן, בחברה ציינו כי בשיא המגפה, שיעור החזרות המוצרים היה נמוך והביא לחיסכון של 67.3 מיליון ליש"ט בעלויות. כעת, בעקבות הסרת מרבית המגבלות, היקף ההחזרות טיפס לרמתו הרגילה.
"בעוד שהביצועים שלנו ב־12 החודשים הקרובים קרוב לוודאי ייפגעו מהתנודתיות בביקושים, השיבושים בשרשרת האספקה ועליות המחירים, אנחנו בטוחים ביכולת שלנו לנצל את ההזדמנויות הגדולות בהמשך", הגיב סמנכ"ל הכספים מאט דאן, שישמש כעת גם כסמנכ"ל התפעול ויהיה מופקד על הניהול עד למינוי מנכ"ל חדש.
בייטון עוזב לאחר 12 שנים בחברה, מתוכן שש כמנכ"ל. לפי הצהרת אסוס, עזיבתו תאפשר לה למצוא הנהגה חדשה שתעזור להאיץ את הצמיחה הבינלאומית ולהגיע ליעד הכנסה שנתי של 7 מיליארד ליש"ט בתוך ארבע שנים. בחברה גם מתכוונים להכפיל את הפעילות בארה"ב ובאירופה בפרק זמן זה. יו"ר אסוס אדם קרוזייר, שיפרוש גם כן בקרוב, מסר כי ההחלטה על עזיבת בייטון היתה הדדית וכי בייטון לא היה מעוניין להישאר בחברה לאורך תקופת יישום האסטרטגיה החדשה המתוכננת לחמש שנים.
2 צפייה בגלריה
מטה אסוס ב בריטניה
מטה אסוס ב בריטניה
מטה אסוס בבריטניה
(צילום: בלומברג)
אסוס נהנתה מעלייה במכירות בתקופת הסגרים והגבלות הקורונה בזכות רכישה ערה של בגדי נוחות וספורט. ב־2020, המכירות בארה"ב ובאירופה טיפסו ב־18% וב־22% בהתאמה לעומת שנה קודם לכן, והמכירות בבריטניה רשמו עלייה של 18%. בסוף אוגוסט דיווחה אסוס כי עבור 12 החודשים נרשמה עלייה של 36% ברווח לפני מס ל־193.6 מיליון ליש"ט. אולם, עבור השנה הפיסקאלית 2021־22 מעריכים באסוס, כי הרווח לפני מס יעמוד על 110־140 מיליון ליש"ט.