סגור

"הרווח הישיר" של אסוס מהקורונה: 48.5 מיליון פאונד

קמעונאית האופנה המקוונת שילשה את הרווחים שלה במחצית הראשונה של השנה, לשיא של 106 מיליון פאונד; לפי הודעת החברה, המגפה עזרה להאיץ מגמות שסייעו להעלות את המכירות. המנכ"ל ניק בייטון: "אנחנו מודעים לחוסר הוודאות בטווח הקצר, אך מאמינים במומנטום שיצרנו"

קמעונאית האופנה המקוונת אסוס שילשה את הרווחים שלה במחצית הראשונה של השנה לשיא של 106 מיליון פאונד, ובהתאם העלתה את התחזית לשנה כולה לנוכח ההערכה שהמכירות המקוונות ימשיכו לצמוח בשל מגפת הקורונה.
לפי הודעת החברה הקורונה עזרה להאיץ מגמות שסייעו להעלות את המכירות, במיוחד בבריטניה ובמרבית אירופה, אולם באסוס הזהירו כי התחזית הכלכלית מאופיינת בחוסר ודאות וכי הרגלי הקניות קרוב לוודאי שישתנו שוב לאחר פתיחת החנויות מחדש.
"בחודשים הקרובים אנחנו מעריכים כי חלק מהביקוש של הצרכנים יחזור לחנויות הפיסיות על רקע הקלת ההגבלות בשווקים שלנו, אך אנחנו מעריכים גם כי הקניות המקוונות יישארו גבוהות יותר מכפי שהיו לפני פרוץ המגפה", נמסר בהצהרה.
עבור ששת החודשים עד ה-28 בפברואר דיווחו באסוס על זינוק של 253% ברווחים לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן. כלל ההכנסות טיפסו בתקופה המדוברת ב-24% ל-1.97 מיליון פאונד. יתרה מכך, בחברה חישבו ומצאו כי הרווח הישיר מהמגפה עומד על 48.5 מיליון פאונד.

1 צפייה בגלריה
אולם תצוגה של אסוס
אולם תצוגה של אסוס
אולם תצוגה של אסוס
(צילום: בלומברג)

עוד נמסר כי מותגי טופשופ, מיס סלפרידג' ו-HIIT שנרכשו בפברואר עבור 330 מיליון פאונד מאימפריית ארקדיה הקורסת של פיליפ גרין, השתלבו "באופן טבעי" בפלטפורמה המקוונת, ונהנים מ"מומנטום צרכני טוב".
מספר המשתמשים הפעיל טיפס ב-1.5 מיליון ל-24.9 מיליון, ובחברה ציינו כי מדובר בהישג מרשים בהתחשב בכך שבגלל הסגרים היו פחות אירועים וסיבות לרכוש בגדים חגיגיים. "אנחנו נלהבים מהביצועים היוצאים מהכלל שלנו במחצית הראשונה של השנה", מסר המנכ"ל ניק בייטון. "נתוני השיא הללו, שכוללים צמיחה יציבה במכירות, במספר הצרכנים וברווחיות, מדגימים את ההתקדמות המשמעותית ש
ביצענו בכל היעדים האסטרטגיים שלנו".
בחברה ציינו במיוחד את הביצועים "היוצאים מהכלל" בבריטניה, שם עלו המכירות ב-39%, יותר מכפול לעומת שיעור הצמיחה בשאר השווקים. על רקע הסגרים וההגבלות, נרשמה צמיחה משמעותית במכירות של בגדי ספורט, שזינקו ב-121%, ובגדי קז'ואל שעלו ב-86%.
"אנחנו אמנם מודעים לחוסר הוודאות בטווח הקצר וההשלכות הכלכליות הפוטנציאליות מהמשך המגפה, אך אנחנו מאמינים במומנטום שיצרנו", סיכם בייטון.