סגור

המחסור בדלק בבריטניה: בוריס ג'ונסון שוקל גיוס חיילים לעבודות אספקה

לפי דיווח של הגרדיאן, ג'ונסון מתכוון לקיים פגישה דחופה של שרי הקבינט כדי לדון בתוכנית - זאת לאחר שחברת הנפט BP הודתה שבשליש מתחנות הדלק שלה אזל סוג אחד של דלק. במסגרת התוכנית, שנקראת "מבצע אסקלין" ונהגתה כחלק מההכנות לאפשרות של ברקזיט בלי הסכם עם האיחוד האירופי, יגוייסו מאות חיילים כדי להסיע צי של 80 מיכליות לתחנות הדלק בממלכה

לנוכח המחסור בדלק בבריטניה שוקל ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, להשתמש בחיילים כדי לספק דלק לתחנות הדלק בממלכה, כך מדווח הגרדיאן.
המחסור בדלק נובע ממחסור בנהגי משאיות ומלחץ מצד הצרכנים. לפי הדיווח, ג'ונסון מתכוון לקיים פגישה דחופה של שרי הקבינט כדי לדון בתוכנית, זאת לאחר שחברת הנפט BP הודתה שבשליש מתחנות הדלק שלה אזל סוג אחד של דלק. במקביל, מאיגוד קמעונאי הדלק (PRA), המייצג קרוב ל-5,500 תחנות עצמאיות, נמסר כי בין 50% ל-90% מהחברות דיווחו שאזל להן הדלק.
3 צפייה בגלריה
מחסור ב דלק ב בריטניה
מחסור ב דלק ב בריטניה
שלט "מצטערים, אזל הדלק" בבריטניה
(צילום: רויטרס)
התוכנית של ג'ונסון, הנקראת "מבצע אסקלין", נהגתה כחלק מההכנות לאפשרות של ברקזיט בלי הסכם עם האיחוד האירופי, ופירושה שמאות חיילים יגוייסו כדי להסיע צי מילואים של 80 מיכליות. לפי ההערכות, הוצאתה לפועל של התוכנית תיארך שלושה שבועות, בין השאר בשל הצורך לגייס חיילי מילואים.
3 צפייה בגלריה
תור תחנת דלק בריטניה
תור תחנת דלק בריטניה
תור בתחנת דלק בבריטניה
(צילום: AFP)
התוכנית הזו והצעות נוספות יעלו היום (ב') לדיון בפגישה של ג'ונסון ושרי הקבינט. בפגישה ידונו המשתתפים גם בדרכים להשפיע על התנהגות האנשים ולצמצם את רכישות הדלק מתוך פאניקה. השרים מאשימים את התקשורת ביצירת הפאניקה שגרמה לתורים ארוכים בתחנות הדלק ובהתאם, החמירה את המחסור. לפי הדיווחים, הביקוש בתחנה מסוימת זינק ב-500% ביום שבת, בהשוואה לשבוע לפני כן.
3 צפייה בגלריה
משאבת דלק יצאה משימוש בריטניה
משאבת דלק יצאה משימוש בריטניה
משאבת דלק שיצאה משימוש בבריטניה
(צילום: AFP)
בנוסף, המחסור בבריטניה לא תקף רק לדלק: איגוד חוואי תרנגולי ההודו בממלכה הזהיר ממחסור בתרנגולות הודו לקראת חג המולד בשל היעדר כח אדם - וזאת כתוצאה מחוקי העבודה מאז עזבה בריטניה את האיחוד האירופי.