סגור

בריטניה: תורי ענק בתחנות הדלק מחשש למחסור

המחסור הכרוני בנהגי משאיות נותן את אותותיו גם במגזר האנרגיה, ומוביל את הנהגים למלא את מכלי הדלק והג'ריקנים תוך שהם מתעלמים מקריאות הממשלה להימנע מאגירת יתר; הרשויות בבריטניה מתכוונות לגייס נהגים מחוץ למדינה

תורים ארוכים השתרכו היום (שבת) מחוץ לתחנות דלק ברחבי בריטניה, זאת בשל החשש כי המחסור הכרוני בנהגי משאיות שפוקד את הממלכה בחודשים האחרונים יביא גם למחסור בדלק. נהגים מילאו את מכלי הדלק וג'ריקנים לשעת חירום והתעלמו מקריאות הרשויות להימנע מאגירת יתר.



דובר מטעם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הדגיש כי לא קיים מחסור בדלק בבריטניה וכי על התושבים להמשיך ולרכוש את הדלק כרגיל. בריאיון לבי.בי.סי ביום שישי האחרון שר התחבורה גראנט שאפס הצטרף לבקשת ג'ונסון כי התושבים יימנעו ממהלכי פאניקה, בציינו כי הצבא יגויס כדי למלא את מקומם של נהגי המשאיות אם יעלה צורך.


3 צפייה בגלריה
משאבת דלק יצאה משימוש בריטניה
משאבת דלק יצאה משימוש בריטניה
משאבת דלק שיצאה משימוש בריטניה
(צילום: AFP)

לפי דיווחים בתקשורת הבריטית, אלפי ויזות חירום יונפקו כדי לגייס נהגים מחוץ לבריטניה, זאת לאחר שהברקזיט בשילוב תנאי עבודה קשים במגזר יצרו את המשבר הנוכחי. בניסיון לפתות נהגים לעבודה, מעסיקים מסוימים מציעים מענקי חתימה כמו גם שדרוג שכר.
עם זאת, למרות ניסיונות הממשלה להרגיע את הרוחות, חברות אנרגיה מסוימות ציינו כי אכן נרשמו אירועים של מחסור בתחנות הדלק שהן מפעילות.

3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
(צילום: אם סי טי)

ענקית האנרגיה BP אישרה ביום שישי כי היא סגרה באופן זמני קומץ מתחנות הדלק שלה בבריטניה בשל מחסור בדלק נטול עופרת ובדיזל. "המחסור נגרם בשל עיכובים בשרשרת האספקה שהושפעה ממחסור בנהגים בתעשייה כולה, ומהלכים רבים ננקטים כדי להתמודד עם העניין", ציין דובר מטעם החברה, שצוטט ב-CNBC.
דובר מטעם רשת תחנות הדלק Esso של אקסון מוביל אמר כי מספר קטן של התחנות שהחברה מפעילה בבריטניה הושפעו ממחסור בדלק, אך החברה "עובדת בשיתוף עם מספר צדדים ברשת ההפצה כדי להגדיל את האספקה ולמזער את אי הנוחות ללקוחות".

3 צפייה בגלריה
תור תחנת דלק בריטניה
תור תחנת דלק בריטניה
תור לתחנת דלק בבריטניה
(צילום: AFP)

גם טסקו, ענקית המרכולים שמפעילה 500 תחנות דלק, מסרה בהודעה רשמית כי קיימים מלאים מספקים של דלק, והמשלוחים מגיעים לתחנות ברחבי הממלכה מדי יום. עד כה אזל הדלק באופן זמני בשתיים מתחנות הדלק של טסקו.
לא רק מחסור בדלק מדאיג את הבריטים. משבר נהגי המשאיות הביא לכך כי בחודשים ובשבועות האחרונים גם מדפי המרכולים מתרוקנים. שר העסקים הקטנים פול סקאלי הזהיר בראיון לרשת ITV ביום חמישי האחרון כי החורף הבא יהיה קשה מאוד עבור הבריטים בשל משבר הנהגים.
ג'ונסון הדגיש כי שרשראות האספקה של המזון בממלכה הן "חסינות מאוד", אבל במקביל הוא הודה כי ישנם עסקים בתעשיית המזון שמתמודדים עם אתגרים לא פשוטים וכי הממשלה נפגשת עם נציגים מהמגזר בניסיון לפתור את הבעיות. "אנחנו צריכים שהממשלה תקיים באופן דחוף בדיקה מקיפה של מצב התעסוקה בשווקים על מנת להבין מה הם הנושאים הבוערים ביותר", ציין מנכ"ל פדרציית המזון והמשקאות הבריטית, שהתייחס למחסור החמור בכוח אדם לרוחבה של שרשרת אספקת המזון.