סגור
משבר אקלים

נאס"א: העשור האחרון - החם ביותר בהיסטוריה

על פי נאס"א ומנהל האוקיינוסים והאטמוספירה של ארה"ב, 2021 היתה אחת משש השנים החמות ביותר בהיסטוריה. לפי הנתונים, הטמפרטורה הממוצעת ב-2021 היתה גבוהה ב-1.1 מעלות לעומת תחילת המהפכה התעשייתית בסוף המאה ה-19. מנהל נאס"א: "שינוי אקלים הוא האיום הקיומי של תקופתנו"

2021 היתה אחת משש השנים החמות ביותר בהיסטוריה, כך לפי נתונים שפרסמו בשבוע שעבר נאס"א ומנהל האוקיינוסים והאטמוספירה של ארה"ב (NOAA). עוד עולה כי שמונה השנים האחרונות נמצאות כולן בראש רשימת השנים החמות ביותר.
לדברי הסוכנויות, מדובר בנתונים שמעידים על המשך מגמת ההתחממות העולמית שנגרמת כתוצאה משינוי אקלים, ורק תופעת לה נינה שהתרחשה השנה באוקיינוס השקט, ושמביאה להתקררות מים באזור המשווני, גרמה ל-2021 להיות קרירה יותר ב-0.03 מעלות לולא התרחשה. "המציאות היא שאנחנו נמצאים בסדר אקלימי חדש", אמר מנהל מרכז גודארד לחקר החלל בנאסא, גווין שמידט. "זה כנראה העשור החם ביותר זה מאות שנים רבות, אולי אפילו אלפי שנים. ויש לו השפעות מקומיות בכל העולם".

1 צפייה בגלריה
ועידת האקלים ואסונות טבע כתוצאה מהתחממות כדור הארץ
ועידת האקלים ואסונות טבע כתוצאה מהתחממות כדור הארץ
"זה כנראה העשור החם ביותר זה מאות שנים רבות, אולי אפילו אלפי שנים"
(צילומים: AP)

לפי הנתונים, הטמפרטורה הממוצעת ב-2021 היתה גבוהה ב-1.1 מעלות לעומת תחילת המהפכה התעשייתית בסוף המאה ה-19. לדברי מדעני אקלים, על מנת להמנע מההשלכות החמורות ביותר של משבר האקלים יש להגביל את ההתחממות הגלובלית ל-1.5 מעלות.
"המדע לא משאיר שום מקום לספק: שינוי אקלים הוא האיום הקיומי של תקופתנו", אמר מנהל נאס"א, ביל נלסון, בהודעה לעיתונות. "שמונה מתוך עשר השנים החמות ביותר בהיסטוריה של כוכב הלכת שלנו נרשמו בעשור האחרון, עובדה בלתי ניתנת לערעור שמדגישה את הצורך בפעולה נועזת כדי להגן על עתיד המדינה שלנו ועל כל האנושות.