סגור

ארה"ב: שיא במספר הילדים מתחת לגיל 4 המאושפזים עם קורונה

לפי הניו יורק טיימס, מספר הילדים שאושפזו ואובחנו עם קורונה בקבוצת גיל זו שאינה זכאית לחיסונים, הכפיל את עצמו בחודש האחרון לשיא מאז פרוץ המגפה. ברשויות הבריאות מדגישים שאין עלייה במספר המקרים הקשים

מספר הילדים בארה"ב שאושפזו בבתי החולים לאחר שאובחנו עם קורונה עלה בשבוע האחרון לרמתו הגבוהה ביותר מאז תחילת המגפה, כך לפי נתונים שפרסם המרכז לפיקוח על מחלות ומניעתן (CDC). בניו יורק טיימס דיווחו כי העלייה באשפוזים אובחנה בקרב ילדים בני ארבע ומטה, שכלל אינם זכאים לקבלת חיסון נגד קורונה, והנתונים כוללים ילדים שאושפזו בבתי חולים מסיבות אחרות ואז יצאו חיוביים בבדיקת הקורונה.


ניתן להסביר לפחות באופן חלקי את העלייה בזינוק במקרי האומיקרון, שפוגע בכל קבוצות הגיל, וכן בהתפשטות של וירוסים הפוגעים בקני הנשימה. עם זאת, ברשויות מדגישים שאין עלייה במקרים הקשים.
נכון ל-1 בינואר, יותר מארבעה מכל 100 אלף ילדים בגילי 4 ומטה שאושפזו בבתי החולים אובחנו עם קורונה - כפול מהשיעור שדווח לפני חודש, וגבוה פי 3 מהשיעור בתקופה המקבילה שנה קודם לכן. לעומת זאת, שיעור הילדים בגילי 5-11 עם קורונה שאושפזו עמד על 0.6 ל-100 אלף, בדומה לשיעור שנרשם בחודשים האחרונים.


1 צפייה בגלריה
ד"ר רושל וולנסקי ראש CDC המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן Rochelle Walensky
ד"ר רושל וולנסקי ראש CDC המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן Rochelle Walensky
ד"ר רושל וולנסקי, מנהלת ה-CDC
(צילום: איי פי)


בכל זאת, ילדים הנדבקים בקורונה נחשבים בסיכון נמוך בהרבה לחלות במחלה קשה לעומת מבוגרים, וגם הצעירים ביותר הם בעלי סבירות פחותה להזדקק למכונת נשימה לעומת הגלים הקודמים, כך לפי הערכות המומחים.
"עוד לא ראינו שום סימן לכך שיש עלייה בחומרת המחלה בקבוצת הגיל הזו", הגיבה ד"ר רושל וולנסקי, מנהלת ה-CDC במסיבת עיתונאים ביום שישי. היא הוסיפה כי חששות דומים לגבי זן הדלתא התגלו כלא מבוססים. "למרבה הצער, אנחנו רואים עלייה בשיעורי האשפוז של ילדים בגילי 0-4, שאינם זכאים עדיין לחיסון", ציינה. "חשוב ביותר שנקיף אותם עם אנשים מחוסנים שיספקו להם הגנה".
וולנסקי הגיבה גם על הביקורת שהנחיות ה-CDC הן עמומות לרוב, וטענה כי קיימה 80 תדרוכים לעיתונאים מאז שנכנסה לתפקיד, לעתים מספר פעמים באותו השבוע. "אבל אני מבינה שאתם מעוניינים לשמוע מה-CDC באופן עצמאי", סיכמה.