סגור

עצרת הזיכרון לטבח בכיכר טיאננמן: איל תקשורת מהונג קונג הורשע בארגון והשתתפות

ג'ימי לאי היה בין אלפי האנשים שהפרו את האיסור נגד העצרת שהתקיימה ביוני אשתקד, לציון הטבח שביצעו הרשויות הסיניות בכיכר ב-1989; כתבי אישום הוגשו נגד יותר מ-20 פוליטיקאים ופעילים; בתחילת שבוע הבא יינתן גזר הדין, כשהעונש המקסימאלי עומד על 5 שנות מאסר

ג'ימי לאי Jimmy Lai, אייל תקשורת מהונג קונג הורשע ביחד עם שני פעילים נוספים בארגון ובהשתתפות בעצרת זיכרון לטבח בכיכר טיאננמן, אירוע שהוגדר כלא חוקי על ידי הרשויות.


לאי ושני המורשעים האחרים – גווינית' הו וצ'או הנג טונג היו בין אלפי האנשים שהפרו את האיסור נגד העצרת שהתקיימה ביוני של שנה שעברה, לציון הטבח שביצעו הרשויות הסיניות בכיכר ב-1989. כתבי אישום הוגשו נגד יותר מ-20 פוליטיקאים ופעילים בעד הדמוקרטיה בהונג קונג.

1 צפייה בגלריה
ג'ימי לאי טייקון תקשורת מ הונג קונג נשלח לכלא על השתתפותו בהפגנות
ג'ימי לאי טייקון תקשורת מ הונג קונג נשלח לכלא על השתתפותו בהפגנות
ג'ימי לאי טייקון תקשורת מהונג קונג - עשוי להישפט ל-5 ששנות מאסר
(AFP)

לאי ושני האחרים היו האחרונים לקבל את פסק הדין שכן הם בחרו להישפט. להגנתם אמרו כי הדליקו נרות באופן פרטי ולא "עודדו" אחרים להשתתף בעצרת לא חוקית. אולם, שופטת בית המשפט המחוזי אמנדה וודקוק דחתה את הטענות ופסקה כי ההשתתפות שלהם הייתה "פעולה של התרסה ומחאה נגד המשטרה". גזר הדין שלהם יינתן ב-13 בדצמבר והעונש המקסימאלי על העברות עומד על 5 שנות מאסר.
לאי הוא מייסד העיתון אפל דיילי שכבר נסגר ונחשב לאחד התומכים הבולטים ביותר בתנועה בעד הדמוקרטיה בהונג קונג. באפריל הוא נידון ל-12 חודשי מאסר בגין ארגון הפגנת המחאה הגדולה (הפגנה אחרת) שהתקיימה בעיר באוגוסט 2019.
עצרת הזכרון היא מסורת המתקיימת בעיר בכל שנה כבר עשורים, ובחלק מהפעמים השתתפו בה עשרות אלפי אנשים. היא נועדה לציון אירועי כיכר טיאננמן מה-4 ביוני, 1989 אז כוחות צבא סינים פיזרו באלימות הפגנה בעד הדמוקרטיה.
בשנה שעברה החליטו הרשויות לאסור על קיום העצרת, לראשונה מזה 30 שנים בטענה להגבלות הקורונה. הפעילים האשימו את הרשויות בכניעה ללחץ מצד הממשלה הסינית לעצור את המחאות בעד הדמוקרטיה. לפיכך עשרות אלפי אנשים הפרו את האיסור והשתתפו בעצרת בכל זאת וסילקו את המחסומים שהוקמו מסביב לויקטוריה פארק. האיסור נמשך גם השנה והפעם התקיימה מחאה מתונה יותר.