סגור

הונג קונג: טייקון תקשורת נשלח למאסר לאחר שאירגן הפגנות בעד הדמוקרטיה

ג'ימי לאי נידון ל-12 חודשי מאסר לאחר שהורשע בארגון התאספות לא חוקית; מרטין לי בן ה-82 שנחשב לאחד ממייסדי התנועה הדמוקרטית בעיר-מדינה, נשלח ל-11 חודשי מאסר



טייקון התקשורת ההונג קונגי ג'ימי לאי נידון ל-12 חודשי מאסר לאחר שהורשע בארגון התאספות לא חוקית.
לאי נידון למאסר ביחד עם תשעה פעילים נוספים בעד דמוקרטיה בהונג קונג, בהם פעיל זכויות האדם מרטין לי בן ה-82 שנחשב לאחד ממייסדי התנועה הדמוקרטית בעיר-מדינה ונשלח ל-11 חודשים בכלא. הם הורשעו באישומים הנוגעים להפגנות הענק בעד הדמוקרטיה שהתקיימו בעיר ב-18 באוגוסט 2019, ובהן השתתפו 1.7 מיליון אנשים. שלושה פעילים נוספים הורשעו בנוגע לארגון מחאה נפרדת ב-31 באוגוסט.
לאי (73) ייסד את העיתון "אפל דיילי" ונחשב למבקר בולט של הממשלה בסין. פסקי הדין התקבלו בעוד שבסין מגבירים את המאמצים להגביל את החירויות והזכויות בהונג קנג.

2 צפייה בגלריה
ג'ימי לאי טייקון תקשורת מ הונג קונג נשלח לכלא על השתתפותו בהפגנות
ג'ימי לאי טייקון תקשורת מ הונג קונג נשלח לכלא על השתתפותו בהפגנות
ג'ימי לאי
(AFP)

מוקדם יותר השבוע פרסמו ב"אפל דיילי" מכתב נוקב שכתב לאי מהכלא: "זו האחריות שלנו כעיתונאים לדרוש צדק. כל עוד איננו מוגבלים על ידי פיתויים לא מוצדקים, כל עוד לא ניתן לרשע לחדור אלינו, אנחנו ממלאים את האחריות שלנו".

2 צפייה בגלריה
מרטין לי
מרטין לי
מרטין לי
(AP)

לאי נולד בסין אך הוברח כילד להונג קונג. "הגעתי לפה עם דולר אחד בכיס. השגתי כל מה שיש לי בגלל המקום הזה", אמר בעבר בראיון ל-BBC "אם זה הזמן לשלם את חובי, אז זו הגאולה שלי".
לאי הואשם בשמונה סעיפי אישום, שניים מהם תחת חוקי הביטחון הלאומי שאושרו בשנה שעברה, והעונש עליהם יכול להגיע עד למאסר עולם.