סגור
סטיב שוורצמן מייסד ומנכ"ל בלקסטון
סטיב שוורצמן, מייסד ומנכ"ל בלקסטון. חבילת תגמולים של 253 מיליון דולר (צילום: בלומברג)

הגודל לא קובע: המנכ"לים שהרוויחו בשנה שעברה מעל 100 מיליון דולר

ב"וול סטריט ג'ורנל" פרסמו את דירוג המנכ"לים המרוויחים ביותר, ולא מדובר בהכרח בחברות הגדולות. טים קוק, מנכ"ל אפל, מדורג עשירי עם 99 מיליון דולר, ולפניו מנכ"לים של חברות קטנות יותר כמו פלוטון, הרץ ופינטרסט

המנכ"לים המרוויחים ביותר לא בהכרח מנהלים את החברות הגדולות ביותר, כך עולה מדירוג שכר המנכ"לים שערכה חברת המחקר C-Suite Comp ופורסם ב"וול סטריט ג'ורנל". בדירוג משתתפים המנכ"לים של 4,000 החברות האמריקאיות הנסחרות הגדולות ביותר. תשעה מבין עשרת המנכ"לים המרוויחים ביותר הרוויחו חבילות תגמולים בשווי של מעל 100 מיליון דולר, ובהם המנכ"לים של החברות הרץ, פלוטון ופינטרסט, שעקפו את טים קוק, שהרוויח 99 מיליון דולר בשנה שעברה כמנכ"ל אפל – החברה שטיפסה לאחרונה לשווי שוק של 3 טריליון דולר.
לשם השוואה, השכר החציוני של המנכ"לים של החברות הנסחרות במדד S&P 500 נפל ב-2022 ל-14.5 מיליון דולר מ-14.7 מיליון דולר שנה קודם לכן.
המרוויח הגדול ביותר הוא סטיבן שוורצמן, מנכ"ל ענקית הפרייבט אקוויטי בלקסטון. חבילת התגמולים שלו עמדה על 253 מיליון דולר. הוא נהנה מעלייה של יותר מ-50% בשכרו לעומת 2021, אז חבילת השכר שלו הסתכמה ב-160 מיליון דולר. שוורצמן מחזיק בקרוב ל-20% מהחברה – החזקה שהכניסה לו בנוסף לחבילת התגמולים דיבידנד של כמיליארד דולר ב-2022. דובר של החברה הסביר כי מרבית השכר מבוסס על תשלומים המוענקים כשהשקעה מניבה רווח גבוה מהיעד שהוצב לה.
אחריו דורג מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי, שהרוויח חבילת תגמולים בשווי 226 מיליון דולר - סכום הגבוה פי 800 מהשכר החציוני בחברה. מנכ"ל חברת השכרת המכוניות הרץ, סטיבן שר, הרוויח 182 מיליון דולר, שמיקמו אותו במקום השלישי. חבילת השכר שלו מורכבת ממשכורת ובונוסים בגובה 3.4 מיליון דולר ועוד מענק מניות בשווי 178 מיליון דולר שניתן יהיה לממש עד 2026 אם מניות החברה יעמדו ביעדים שהציבו להן. שר נכנס לתפקיד בפברואר בשנה שעברה, חמישה חודשים בלבד לאחר שהחברה נחלצה מהליך פשיטת רגל.

1 צפייה בגלריה
סונדר פיצ'אי סנדר סאנדר מנכ"ל גוגל
סונדר פיצ'אי סנדר סאנדר מנכ"ל גוגל
סונדר פיצ'אי מנכ"ל גוגל. חבילת תגמולים של 226 מיליון דולר
(צילום: רויטרס )

מנכ"ל פלוטון בארי מקארתי, שגם כן נכנס לתפקיד בפברואר 2022 הרוויח חבילת תגמולים בשווי 168 מיליון דולר, המורכבת ברובה ממענקי מניות ומיקמו אותו במקום הרביעי, ואחריו מדורגים מייקל ראפינו מנכ"ל ענקית ההופעות לייב ניישן, וצפרא כץ מנכ"לית אורקל, שהרוויחו כל אחד מהם 139 מיליון דולר. כץ היא גם האישה היחידה בעשירייה הראשונה.
קיווי קאמרה הוא המנכ"ל של החברה הקטנה ביותר ברשימה. הוא עומד בראש חברת CS דיסקו שהוקמה לפני עשור בטקסס, ומוכרת שירותים מקוונים לפירמות עורכי דין. קאמרה הוא אחד המייסדים והרוויח חבילת תמלוגים של קרוב ל-110 מיליון דולר, מרביתה מורכבת מאופציות. הוא דורג במקום התשיעי כשאחריו עם 99 מיליון דולר נמצא טים קוק.
דאגלס אינגרם מנכ"ל חברת התרופות Sarepta Therapeutics שהרוויח כ-125 מיליון דולר וביל רידי מנכ"ל פינטרסט עם חבילת תגמולים של 123 מיליון דולר, מדורגים במקומות השביעי והשמיני, בהתאמה.