סגור

עושה זאת שוב: יוניברסל רכשה את קטלוג השירים של ניל דיאמונד

הזמר הצטרף לטרנד מכירת הקטלוגים כאשר סכום העסקה לא נחשף. יוניברסל: "ההסכם כולל את הזכויות להקלטות מכל הקריירה של דיאמונד, 110 שירים שלא פורסמו ואלבום אחד שנגנז"

ניל דיאמונד מכר את קטלוג השירים והזכויות על ההקלטות שלו ליוניברסל מיוזיק גרופ, ובכך הצטרף לשורה מכובדת של אמנים שמכרו לאחרונה את הקטלוגים שלהם לחברות הגדולות.
הפרטים הכלכליים של ההסכם לא נחשפו, אך יוניברסל מסרה כי ההסכם כולל את הזכויות להקלטות מכל הקריירה של דיאמונד, 110 שירים שלא פורסמו ואפילו אלבום אחד שנגנז. בחברה ציינו כי גם יפיקו את האלבומים העתידיים שלו אם דיאמונד יחליט להיכנס שוב לאולפן ההקלטות, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל.
העסקה יוצאת לדרך בעוד שווי זכויות ההקלטה והתמלוגים מזנק - קטלוגים נמכרים בשווי גבוה פי 30 מההכנסות השנתיות שלהם מתמלוגים. כך למשל, בוב דילן מכר ב-2020 את זכויות השירים שלו לאורך 60 שנות הקריירה ליוניברסל, עבור סכום המוערך בין 300-400 מיליון דולר. בחודש שעבר מכר דילן את קטלוג השירים המוקלטים שלו לסוני מיוזיק. במקביל יוניברסל שילמה לאחרונה כ-300 מיליון דולר עבור קטלוג השירים של סטינג.
1 צפייה בגלריה
ניל דיאמונד 2018
ניל דיאמונד 2018
ניל דיאמונד
(צילום: גטי)
השירים של דיאמונד זכו לגרסאות כיסוי מצד אמנים כמו ג'וני קאש ופרנק סינטרה וכוללים להיטים כמו סוויט קרולינה ו-Red Red Wine. שיריו הופיעו גם בסרטים וסדרות טלוויזיה, ביניהן משפחת סימפסון וחברים.
העסקה מכניסה את יצירותיו של דיאמונד תחת קורת גג אחת ותעניק ליוניברסל הזדמנות להרוויח מהיצירות בתקופה בה הכנסות מסטרימינג של מוזיקה בעלייה, הודות לפופולאריות שירותים כמו ספוטיפיי.
מחיר הקטלוגים של הזמרים הוותיקים עלה בשיעור גבוה בהשוואה לתקופה שלפני פרוץ הקורונה, מכיוון שהם נתפסים כהימורים בטוחים יותר.