סגור

קטלוג השירים המוקלטים של בוב דילן נקנה על ידי סוני מיוזיק

בשנים האחרונות אמנים רבים מוכרים את קטלוג שיריהם לשירותי הסטרימינג. קטלוג השירים המוקלטים, המתפרס על פני שישה עשורי קריירה מוערך ביותר מ-200 מיליון דולר. מדילן נמסר: "אני שמח שכל ההקלטות שלי יישארו בסוני, החברה בה התחלתי את דרכי"

סוני מיוזיק רוכשת את קטלוג השירים המוקלטים של בוב דילן המתפרס על פני שישה עשורים של קריירה, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.
בחברה לא חשפו את מחיר העסקה ולא הגיבו על הדיווח, אך במגזין בילבורד מעריכים כי ההקלטות של דילן שוות 200 מיליון דולר ויותר, זאת בהתבסס על הערכה להכנסות של 16 מיליון דולר בשנה מההקלטות.
לדילן שחגג לאחרונה יום הולדת 80 יש היסטוריה ארוכה עם סוני. הוא חתם לראשונה ב-1961 עם חברת התקליטים קולומביה רקורדס שבבעלות סוני. באותה שנה הוא הקליט את אלבומו הראשון. "אני שמח שכל ההקלטות שלי יישארו בסוני, החברה בה התחלתי את דרכי", מסר בתגובה.
אמנים רבים מוכרים את קטלוג השירים שלהם בשנים האחרונות לנוכח העלייה בפופולאריות של שירותי הסטרימינג. כך למשל סוני רכשה בחודש שעבר את הזכויות להקלטות ולשירים שכתב ברוס ספרינגסטין עבור סכום הנע לפי ההערכות בין 500-600 מיליון דולר.

1 צפייה בגלריה
פנאי בוב דילן
פנאי בוב דילן
בוב דילן
(צילום: איי אף פי)
לפי ביל וורדה, מנהל תוכנית הלימודים לתעשיית המוזיקה באוניברסיטת סירקיוז, האמנים הוותיקים מעוניינים להרוויח מהיצירות שלהם בין השאר כדי לפשט את העזבון שיעבור ליורשים שלהם. טינה טרנר, סטיבי ניקס וניל יאנג הם אמנים נוספים שמכרו חלקים מהקטלוג שלהם בשנה האחרונה.
זו העסקה השנייה של דילן בתחום. בדצמבר 2020 הוא מכר את קטלוג השירים שכתב, המופרד מהזכויות על המוזיקה המוקלטת שלו, ליריבתה של סוני מיוזיק, יוניברסל מיוזיק פבלישינג גרופ. העסקה נחשבה באותה תקופה לקו פרשת המים עבור התעשייה.
מסוני נמסר כי העסקה עם דילן הושלמה כבר ביולי, כשבעה חודשים לאחר העסקה עם יוניברסל. בסוני ציינו עוד כי העסקה כוללת גם את הזכויות לשירים עתידיים שדילן יפרסם.