סגור

לברוב: למרות הסנקציות - הרווח של רוסיה מיצוא נפט יזנק השנה

שר החוץ של רוסיה הפגין ביטחון כי הסנקציות המערביות לא יפגעו במדינתו: "נפט אינו כפוף לפוליטיקה, יש עבורו ביקוש. יש לנו שוקי מכירה חלופיים, ובהם אנו כבר מגדילים את המכירות"; צרפת במו"מ עם איחוד האמירויות על רכישת נפט

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, סבור כי למרות הסנקציות של המערב - הרווחים של מוסקבה מיצוא נפט יזנקו השנה. כך מדווחת סוכנות רויטרס.
"לאור רמות המחירים הנוכחיות, שהן תוצאה של הסנקציות המערביות, לא ספגנו הפסדים תקציביים", אמר לברוב בריאיון לטלוויזיה בבוסניה. "נהפוך הוא, השנה נגדיל משמעותית את הרווחים מיצוא משאבי האנרגיה שלנו".
1 צפייה בגלריה
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב
(צילום: גטי)
ביום שני הסכימו עקרונית מנהיגי האיחוד האירופי לחתוך ב-90% את יבוא הנפט מרוסיה עד סוף השנה הנוכחית, כדי להעניש את מוסקבה על פלישתה לאוקראינה.
באירופה מסתמכים מאוד על האנרגיה הרוסית, והחשש הוא שהעלות הפיננסית של האמברגו תהיה גבוהה יותר למדינות האיחוד מאשר למוסקבה, בין השאר מכיוון שיבוא גז ממקורות אחרים צפוי להיות יקר יותר. בנוסף יש חשש ממשי למחסור בגז ובנפט, שיורגש במיוחד בחודשי החורף.
"נפט אינו כפוף לפוליטיקה, יש עבורו ביקוש... יש לנו שוקי מכירה חלופיים, ובהם אנו כבר מגדילים את המכירות", אמר לברוב.
בתוך כך צרפת נמצאת במו"מ עם איחוד האמירויות על רכישת נפט, כחלופה לרוסיה - כך אמר שר האוצר הצרפתי ברונו לה מר היום. לדבריו, "מתקיימים דיונים עם איחוד האמירויות. עלינו למצוא חלופה לנפט הרוסי".