סגור
פול מק'קולי לשעבר בכיר בפימקו
פול מק'קולי (בלומברג)

"המשקיעים טועים - הפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית במאי"

אף שהשוק מתמחר בסבירות של מעל 70% כי הבנק המרכזי האמריקאי יעלה את הריבית ב-0.25% בתחילת מאי - הכלכלן הראשי לשעבר של פימקו, פול מק'קולי, סבור כי הפד יותיר את הריבית ללא שינוי בחודש הבא; "קובעי המדיניות יבינו שהבעיות במערכת הבנקאות הגיעו בעקבות המדיניות המצמצמת"

פול מק'קולי, הכלכלן הראשי לשעבר של קרן פימקו, סבור כי המשקיעים בוול סטריט שוגים בנוגע למדיניות הריבית של הפדרל ריזרב. להערכתו, אם לא יירשם היום זינוק מפתיע באינפלציה (בינתיים פורסמו הנתונים שהצביעו על האטה חדה מהצפוי בקצב האינפלציה), הבנק המרכזי האמריקאי יפסיק את העלאות הריבית בפגישה בחודש הבא, ברקע הלחצים הכלכליים. "תהיה השהיה ואז יחול השינוי בהמשך השנה", אמר אמש בריאיון ל-CNBC.
"קובעי המדיניות בפד יעקבו אחרי הנתונים המתפרסמים, ויבינו שהבעיות במערכת הבנקאות הגיעו בעקבות העלאות הריבית, שמצטברות לכמעט 500 נקודות בסיס", הוסיף.
מק'קולי אמנם מעוניין בהפסקת העלאות הריבית, אך כרגע השוק מתמחר בסבירות של מעל 70% כי הפד יעלה את הריבית ב-0.25% בתחילת מאי. עם זאת מק'קולי, שמלמד באוניברסיטת ג'ורג'טאון, סבור שיש פער רחב, אם כי זמני, בין הקהילה הכלכלית לשוק. "בשבוע או שבועיים הבאים גם השוק יתקדם בכיוון הזה מבחינת תמחור הסבירויות", אמר.
בתוך כך נשיא הפדרל ריזרב במיניאפוליס, ניל קשקרי, סבור כי שיעור האינפלציה בארה"ב יירד לשיעור הקרוב ליעד של הבנק המרכזי - 2% - ב-2024. בנאום באוניברסיטת מונטנה אמר קשקרי כי שוק האג"ח משקף ציפיות לפיהן האינפלציה תרד במהירות, דבר שיאפשר לפד להוריד את הריבית. אולם הוא אינו אופטימי, ולדבריו האינפלציה תרד לסביבות 3.5% בלבד בסוף השנה הנוכחית.
הוא ציין כי העלאות הריבית של הפד וירידה בהיקף האשראי על רקע קריסות הבנקים עשויות לגרור את כלכלת ארה"ב למיתון, אולם השארת האינפלציה ברמות גבוהות תהיה חדשות רעות יותר לשוק העבודה. רוב בכירי הפד סבורים כי שיעור האינפלציה יירד ל-3%-3.8% עד סוף השנה. התחזית החציונית עומדת על 3.3%.