סגור
אינפלציה בארה"ב קניות וולמארט מחירים
סניף של וולמארט (צילום: בלומברג)

האטה חדה מהצפוי בקצב האינפלציה בארה"ב - ל-5% במרץ

זהו שיעור האינפלציה הנמוך ביותר זה כשנתיים; בחישוב חודשי עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.1%; האנליסטים ציפו לשיעור אינפלציה שנתי של 5.1%, ולעלייה חודשית של 0.2%; העלייה במדד הליבה, ללא מזון ואנרגיה - בהתאם לתחזיות

שיעור האינפלציה בארה"ב ירד ל-5%, בחישוב שנתי, במרץ, לעומת 6% בפברואר - שפל של כמעט שנתיים. כך לפי נתונים רשמיים שפרסמה לשכת הסטטיסטיקה של משרד העבודה. זהו החודש התשיעי ברציפות שבו נרשמת ירידה באינפלציה. בחישוב חודשי עלה המדד ב-0.1% לעומת 0.4% בפברואר.
לפי ממוצע תחזיות האנליסטים שפרסמה בלומברג, שיעור האינפלציה השנתי היה צפוי לרדת ל-5.1%, והמדד החודשי היה אמור לעלות ב-0.2%.
מדד הליבה (CPI) - שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה התנודתיים - עלה ב-0.4% בחישוב חודש וב-5.6% בחישוב שנתי, שניהם בהתאם לתחזיות האנליסטים.
יש לזכור כי למרות הירידות הנמשכות באינפלציה - היא עדיין גבוהה בהרבה מהיעד של הפדרל ריזרב, שעומד על 2%.
לנתונים חשיבות רבה בכל הנוגע להמשך העלאות הריבית על ידי הפד. לפני הנתונים האחרונים, המשקיעים העריכו, בהסתברות של מעל 70%, כי הבנק האמריקאי המרכזי יעלה את הריבית ב-0.25% בפגישתו הבאה בתחילת מאי.
לפי הנתונים, במרץ נרשמה ירידה של 3.5% בעלויות האנרגיה, ואילו מחירי המזון נותרו ללא שינוי. עלות המחיה למשק בית טיפסה ב-0.6% - השיעור הנמוך ביותר מנובמבר, אולם בחישוב שנתי היא זינקה ב-8.2%. מחירי כלי הרכב המשומשים - שהייתה להם תרומה גדולה לזינוק באינפלציה ב-2021 - ירדו ב-0.9% במרץ, וב-11.2% בחישוב חודשי.
בשנה האחרונה העלה הפד את הריבית תשע פעמים, ב-4.75% בסך הכל, הקצב המהיר ביותר מאז תחילת שנות ה-80.