סגור

בכיר בחטיבת הטלוויזיה של דיסני פוטר במפתיע

החוזה של פיטר רייס היה אמור להסתיים ב-2024; "הניו יורק טיימס": הפיטורים - בנימוק של "אי התאמה לתרבות התאגידית"; רייס נחשב על ידי רבים למועמד להחליף את בוב צ'אפק כמנכ"ל ענקית הבידור

פיטר רייס, בכיר בחטיבת הטלוויזיה של וולט דיסני, פוטר מתפקידו בטענה ל"אי התאמה לתרבות התאגידית", כך לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", המתבסס על שלושה אנשים המעורים בנושא שביקשו להישאר בעילום שם.
רייס שימש כיו"ר חטיבת תוכני הבידור הכלליים של החברה, שמפיקה מעל 300 תוכניות בשנה לפלטפורמות כמו ABC, ערוץ דיסני, דיסני פלוס והולו. הוא פוטר על ידי מנכ"ל דיסני בוב צ'אפק בפגישה קצרה שנערכה בין השניים ביום רביעי. רייס, שפיקח גם על ABC ניוז, חידש את החוזה שלו רק באוגוסט האחרון והוא בתוקף עד סוף 2024. לפי המקורבים, דיסני תמשיך לשלם לו עד סוף החוזה.
רייס לא הגיב על הדיווח.
ב"ניו יורק טיימס" ציינו כי הפיטורים שלו הפתיעו רבים בהוליווד, שם הוא נחשב למנהל מוערך. הוא אף נחשב על ידי רבים למועמד להחליף את צ'אפק כמנכ"ל ענקית הבידור. הפיטורים מגיעים בתקופה לא פשוטה לחברה, שנקלעה למחלוקת פוליטית עם מושל פלורידה רון דסנטיס, ומחיר המניה שלה נפל בחדות בשל חששות לגבי הרווחיות של שירותי הסטרימינג.

1 צפייה בגלריה
פיטר רייס בכיר ב דיסני פוטר יחד עם השחקן דני סטרונג
פיטר רייס בכיר ב דיסני פוטר יחד עם השחקן דני סטרונג
פיטר רייס (משמאל) והשחקן דני סטרונג
(EPA)
לפי הודעה שמסרה דיסני, הפיטורים של רייס ייכנסו לתוקף באופן מידי. עם זאת, בחברה לא הגיבו לשאלות לגבי הסיבה לפיטורים. הוא יוחלף בתפקיד על ידי דיינה וולדן, בכירה נוספת בחטיבת הטלוויזיה. "דיינה היא מנהיגה דינמית וכוח תרבותי שבתוך שלוש שנים בלבד הפכה את חטיבת הטלוויזיה שלנו למעצמת תכנים", מסר צ'אפק. "היא ופיטר עבדו בצמידות במשך שנים כדי ליצור את התכנים הטובים ביותר בתעשייה".
וולדן מסרה כי "זה כבוד עצום" לזכות בקידום והודתה לרייס. שניהם עבדו יחד בפוקס המאה ה-21, שנרכשה על ידי דיסני ב-2017.
ההודעה על הפיטורים הפתיעה גם בהתחשב בכך שמצבה של חטיבת הטלוויזיה הוא טוב למדי. החטיבה אחראית לסדרות Only Murders in the Building, בכיכובם של סטיב מרטין וסלנה גומז, ו-The Dropout על פרשת אליזבת הולמס, שעלו לאחרונה בשירות הסטרימינג הולו. כמו כן תוכנית הבוקר "גוד מורנינג אמריקה" והחדשות "וורלד ניוז טונייט" הן תוכניות החדשות הבוקר והערב הנצפות ביותר.