סגור
יו"ר סמסונג לי ג'יי-יונג זוכה מהונאה
יו"ר סמסונג לי ג'יי-יונג. הפכה לחברת הטכנולוגיה הרווחית ביותר דווקא בזמן מאסרו (צילום: Soo-Hyeon Kim/Reuters)

יו"ר סמסונג זוכה מאשמת הטיית מחירי מניות והונאת חשבונאות

לי ג'יי יונג שעומד בראש הקונגלומרט הגדול בדרום קוריאה הואשם בהטיית מחירי מניות והונאה חשבונאית הקשורה למיזוג חברות בת ב-2015, אך בית המשפט פסק לטובתו במקרה זה. לי כבר ריצה מאסר של 18 חודשים לאחר שהורשע ב-2017 במתן שוחד לאישור העסקה

יו"ר סמסונג לי ג'יי – יונג זוכה מאשמת הטיית מחירי מניות והונאת חשבונאות, כך לפי דיווח בניו יורק טיימס. בית המשפט בדרום קוריאה פסק לזכותו של נכדו של מייסד ענקית הטכנולוגיה, שהואשם כי מיזוג של חברות בת ב-2015 נועד לחזק את שליטתו בחברה.
התובעים ביקשו לגזור עליו חמש שנות מאסר וקנס של 500 מיליון וון. לי (56) הכחיש את ההאשמות וטען כי המיזוג היה "פעילות עסקית רגילה".
בית המשפט צידד בלי ופסק כי התביעה לא הצליחה להוכיח שהמיזוג בין סמסונג C&T ו- Cheil Industries נערך באופן לא חוקי מתוך מטרה לחזק את שליטתו של לי בחברה האם.
סמסונג היא הקונגלומרט הגדול והמצליח ביותר בדרום קוריאה. זרוע האלקטרוניקה לבדה אחראית לשישית מהיצוא במדינה. לי הוא האדם העשיר ביותר בדרום קוריאה, כך לפי מדד המיליארדרים של בלומברג והונו נאמד ב-9 מיליארד דולר.
לי עומד בראש סמסונג מאז 2014, אז החליף את אביו שפרש לאחר התקף לב. באוקטובר 2022 הוא מונה באופן רשמי לתפקיד היו"ר. אולם, כהונתו מאופיינת בבעיות משפטיות. ב-2017 הוא הורשע במתן שוחד של 6.4 מיליון דולר לנשיאת קוריאה באותו הזמן פאק גוון – הייה ולמקורבת שלה כדי לזכות בתמיכתן לעסקה הזו מ-2015. הוא נידון לחמש שנות מאסר וריצה בסופו של דבר עונש של 18 חודשי מאסר בלבד. הוא שוחרר על תנאי ב-2021 ושנה לאחר מכן זכה לחנינה מנשיא המדינה. בעקבות הפרשה הודחה גם הנשיאה שאף נשלחה לכלא ושוחררה ב-2022.
במהלך התקופה שבה ריצה לי את עונש המאסר הפכה סמסונג לחברת הטכנולוגיה הרווחית ביותר בעולם. אולם, מצבה הידרדרה מאז ובשנה שעברה הודחה על ידי אפל שהפכה ליצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם. כמו כן, בשבוע שעבר דיווחה החברה על ירידה של 34% ברווח התפעולי ברבעון האחרון של השנה ועל הרווח השנתי הנמוך ביותר מזה עשור.