סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
לי ג'יי יונג Lee Jae yong סגן יו"ר סמסונג הורשע
לי ג'יי יונג, סגן יו"ר סמסונג (צילום: רויטרס)

דרום קוריאה: הנשיא חנן את סגן יו"ר סמסונג שהורשע בשוחד

החנינה היא סמלית בעיקרה, לאחר שלי ג'יי יונג כבר משוחרר על תנאי לאחר שישב שנה וחצי במאסר לאחר שהורשע בשוחד. משרד המשפטים הקוריאני: "הוא נחוץ כדי לעזור למדינה להתגבר על המשבר הכלכלי הלאומי"

נשיא דרום קוריאה יוק סק יול חנן היום (ו') את לי ג'יי יונג (Lee Jae yong), נכדו של מייסד סמסונג וסגן יו"ר החברה, ומשרד המשפטים הדרום קוריאני אמר שאיש העסקים נחוץ כדי לעזור למדינה להתגבר על "המשבר הכלכלי הלאומי". החנינה היא סמלית בעיקרה, כיוון שלי כבר משוחרר על תנאי לאחר שישב 18 חודשים בכלא בעקבות הרשעתו בשוחד במסגרת תפקידו בחברה. המשמעות היא שלי יוכל כעת לנהל את עסקיו ביתר חופשיות, ולקדם כמה מהלכים גדולים של סמסונג, לדברי אנליסטים.
"לאור הצורך הדחוף להתגבר על המשבר הכלכלי הלאומי, בחרנו בקפידה מנהיגים עסקיים שמובילים את מנוע הצמיחה הלאומי באמצעות השקעה אקטיבית בטכנולוגיה, ויצירת מקומות עבודה, אשר יקבלו חנינה", כך אמר שר המשפטים הן דונג הון במסיבת עיתונאים.
לי, נצר למשפחה המייסדת של סמסונג, קיבל בברכה את ההחלטה ונשבע לעבוד קשה למען הכלכלה הלאומית, כך דיווחה סוכנות הידיעות יונהאפ. איתו קיבל חנינה מהנשיא גם יו"ר קבוצת לוטה גרופ (Lotte Group), שין דונג בין, שנשפט למאסר של שנתיים וחצי על שוחד. "אנו מודים מקרב לב לממשלה ולעם על החלטתם להעניק את החנינה. יושב הראש שין דונג בין וחברי הסגל של לוטה יתרמו להתגברות על המשבר הכלכלי המורכב", כך אמרה לוטה.
אך עוד לפני שקיבל את החנינה, חזר לי לאור הזרקורים, כאשר הופיע לצד הנשיא יון ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בעת ביקורם במפעל השבבים של סמסונג בפיונגטק במאי. הוא גם ביקר באירופה ביוני כדי לפגוש את מנכ"ל ASML פטר ווניק, שעמו הוא דן ברכישת ציוד ייצור שבבים עילי. אנליסטים חזו שברגע שלי יוחזר לתפקידו יתקבלו החלטות משמעותיות לגבי פרויקטים והשקעות, לדבריהם כיוון שהחלטות מסוג זה מתקבלות רק על ידי לי. "החנינה מסירה את מגבלת ההעסקה של לי", כך אמר פארק ג'ו גן, מנהל חברת המחקר לידרס אינדקס. "יש סיכוי גבוה שנשמע בקרוב על מהלכים משמעותיים של החברה".