סגור

בריטניה תסגיר לארה"ב את טייקון הטכנולוגיה שהונה את HP

מייק לינץ', מכר את חברת אוטונומי שייסד ל-HP האמריקאית והפסיד בתביעה שהתנהלה בארצו, ולפיה ניפח את שווי החברה במיליארדים תוך ביצוע הונאה; עתה הוא צפוי להיות מוסגר לארה"ב ולעמוד שם לדין בשורת אישומים

שרת הפנים הבריטית, פריטי פאתל (Priti Patel), אישרה את הסגרתו של טייקון טכנולוגיה בריטי לארה"ב, כדי שיעמוד שם למשפט פלילי. ההחלטה מגיעה לאחר שמייק לינץ' (Mike Lynch), מייסד חברת Autonomy, הפסיד במשפט הונאה של מיליארדי דולרים בבית משפט בלונדון אתמול (ו'), שם נטען כי הונה את הענקית האמריקאית HP.


החברה של לינץ' נמכרה ל-HP תמורת 11 מיליארד דולר ב-2011. הוא מואשם בזיוף חשבונות החברה כדי לנפח את שוויה לפני המכירה. ב-2012, מעט יותר משנה לאחר הקנייה, הודיעה HP על מחיקה של 8.8 מיליארד דולר משוויה של אוטונומי. היא תבעה 5 מיליארד דולר מהמייסד ומסמנכ"ל הכספים של אוטונומי, סושובן חוסיין (Sushovan Hussain), בטענה ש"ניפחו באופן מלאכותי את דוחות ההכנסה, צמיחת הרווח ושולי הרווח של אוטונומי".


1 צפייה בגלריה
מייק לינץ' מייסד אוטונומי טייקון טכנולוגיה בריטי יוסגר ל ארה"ב
מייק לינץ' מייסד אוטונומי טייקון טכנולוגיה בריטי יוסגר ל ארה"ב
מייק לינץ'
(צילום: רויטרס)

לדברי השופט, ג'סטיס הילדיארד, HP זכתה בתביעה שלה "באופן ברור", יותר משנתיים לאחר תחילתו של מה שנחשב למשפט ההונאה האזרחי הגדול ביותר בבריטניה עד אז. עם זאת, אמר השופט, שהחברה צפויה לקבל "הרבה פחות" מהסכום שתבעה. לינץ' הכחיש את ההאשמות נגדו, ואמר אתמול שיערער על ההחלטה. סמנכ"ל הכספים שלו לשעבר, חוסיין, הורשע ב-2018 בארה"ב בהונאה ופשעים נוספים שקשורים למכירתה של אוטונומי, ונכלא לחמש שנים.
ההחלטה של בית המשפט אתמול באה במקביל לאולטימטום שפג בחצות של אותו יום לשרת הפנים הבריטית בנוגע להסגרתו האפשרית של לינץ' לארה"ב, שם הוא אמור לעמוד למשפט על 14 סעיפים של קשירת קשר והונאה. "על פי חוק ההסגרה מ-2003, היא מוכרחה לחתום על הוראת ההסגרה אם אין בסיס למנוע זאת. בקשות הסגרה מועברות לשר הפנים רק לאחר ששופט מחליט על כך, ולאחר שבחן את כל ההיבטים של המקרה. ב-28 בינואר, בעקבות החלטת בית המשפט, הסגרתו של לינץ' לארה"ב אושרה", כך מסר דובר של משרד הפנים הבריטי.
אוטונומי נוסדה ב-1996 ע"י לינץ', ופיתחה תוכנה שיכולה לחלץ מידע שימושי ממקורות כמו שיחות טלפון, מיילים וסרטונים.