סגור

היצירה של בנקסי שנגרסה בשידור חי נמכרה במחיר הגבוה פי 20 מקודם לכן

היצירה "אהבה בפח הזבל" - לשעבר "ילדה עם בלון" - שהושמדה על ידי אמן הגרפיטי לפני 3 שנים באמצעות מגרסה נסתרת שהוכנסה אליה, נמכרה כעת במכירה פומבית בלונדון תמורת 25 מיליון דולר. הקונה שהתעקשה להמשיך לרכוש את התמונה לאחר גריסתה עשתה עסקה משתלמת במיוחד

יצירה של אמן ציורי הרחוב הבריטי בנקסי, שנגרסה באופן סנסציוני מיד לאחר שנמכרה במכירה פומבית לפני שלוש שנים, נמכרה אתמול בכמעט 18.6 מיליון ליש"ט (25.4 מיליון דולר) - שיא של האמן, וקרוב לפי 20 ממחיר היצירה בטרם נגרסה. כך מדווחת סוכנות AP.
היצירה "אהבה בפח הזבל" (Love is in the bin), שלפני שהושמדה נקראה "ילדה עם בלון" הוצעה למכירה על ידי סותבי'ס בלונדון, במחיר מוערך של בין 4 מיליון ל-6 מיליון ליש"ט (5.5 עד 8.2 מיליון דולר).
1 צפייה בגלריה
בנקסי סותבי'ס מכירה פומבית
בנקסי סותבי'ס מכירה פומבית
התמונה של בנקסי שנגרה במכירה הפומבית בסותבי'ס
(צילום: AP)
לאחר קרב הצעות רכש בין 9 מתעניינים שנמשך 10 דקות והתקיים בו-זמנית באולם המכירות, באינטרנט ובטלפון, היצירה נמכרה במחיר הגבוה פי שלושה מההערכה המוקדמת הגבוהה ביותר לקונה שפרטיו לא נמסרו.
היצירה מורכבת מבד קרוע למחצה בתוך מסגרת מעוטרת ובה ציור שרוסס בספריי של ילדה הנושאת ידה לבלון אדום בצורת לב. בפעם האחרונה נמכרה היצירה בסותבי'ס באוקטובר 2018.
באותו מעמד, בדיוק כשקונה אירופאית אנונימית הגישה את ההצעה הזוכה תמורת מיליון פאונד (1.4 מיליון דולר), מגרסה נסתרת שהוטמעה על ידי בנקסי במסגרת התמונה החלה לפעול והשאירה את חצי הקנבס תלוי מחוץ למסגרת באמצעות רצועות.
סותבי'ס ספג בזמנו ביקורת על כך שלא הצליח לאתר את המגרסה הנסתרת בטרם בוצעה המכירה, אך הרוכשת החליטה להמשיך עם הרכישה, החלטה שהוכחה אתמול כחכמה, כאשר מחיר היצירה זינק. העבודה הפכה במהרה לאחת המפורסמות של בנקסי, וסותבי'ס שלחה אותה לתצוגה בניו יורק והונג קונג.
אלכס ברנז'יק, יו"ר האמנות המודרנית והעכשווית של סותבי'ס, כינה את הגריסה "אחד הרגעים הגאוניים ביותר בתצוגת אמנות במאה זו... בנקסי הצית את הדמיון של רבים ברחבי העולם. אפשר רק לדמיין מה הוא עוד מכין לנו".
בנקסי, שמעולם לא חשף את זהותו המלאה, החל את הקריירה שלו בריסוס בניינים בבריסטול, אנגליה, והפך לאחד האמנים הידועים בעולם. תמונותיו המשובבות והסאטיריות כוללות שני שוטרים מתנשקים, שוטרים חמושים לפיזור הפגנות שעוטים ערשת מחויכת, ושימפנזה עם שלט שעליו כתוב: "צחק עכשיו, אבל יום אחד אני אשלוט כאן".