סגור

הציור הגרוס של בנקסי מוצע שוב למכירה - המחיר צפוי לזנק פי חמישה

היצירה "ילדה עם בלון", שנמכרה ב-2018 תמורת 1.2 מיליון דולר והשמידה את עצמה דקות לאחר מכן, מוצעת למכירה פומבית בסות'ביס. המחיר הפעם מוערך ב-6-8 מיליון דולר

שלוש שנים לאחר שהציור "ילדה עם בלון" של בנקסי השמיד את עצמו מיד לאחר שנמכר במכירה פומבית תמורת 1.2 מיליון דולר - הוא מוצע שוב למכירה פומבית - ההערכות הן כי מחירו יגיע ל-6-8 מיליון דולר. כך מדווחת רשת CNN.
באוקטובר 2018, שניות לאחר שנמכר, הציור "נגרס" לעיני המשתתפים במכירה הפומבית שערך סות'ביס. בנקסי עצמו הסביר בסרטון שפרסם יום לאחר האירוע, כיצד השמיד את הציור. בסות'ביס טענו כי לא ידעו על הצעד המתוכנן, אם כי יש מומחים שהטילו ספק כך, וטענו כי לא ייתכן שבבית המכירות לא הבחינו בכך שהיצירה כוללת מגרסה.
לאחר הגריסה, שמו של הציור שונה ל"אהבה בפח הזבל", וכעת הוא מוצע שוב למכירה - במחיר גבוה בהרבה.
הרוכשת של הציור נותרה אנונימית, אם כי בסות'ביס הסכימו לומר כי מדובר באספנית אמנות מאירופה, שהיא לקוחה ותיקה שלהם. היצירה הוצגה תחילה במוזיאון בעיירה באדן-באדן שבגרמניה. בסוף השבוע הזה היא מוצגת בלונדון - ומשם תועבר להונג קונג, טאיפיי וניו יורק - לקראת המכירה שתיערך באוקטובר.

1 צפייה בגלריה
בנקסי היצירה ילדה עם בלון שנגרסה ושמה שונה ל אהבה בפח הזבל מוצעת שוב למכירה
בנקסי היצירה ילדה עם בלון שנגרסה ושמה שונה ל אהבה בפח הזבל מוצעת שוב למכירה
היצירה הגרוסה
(גטי)


במרץ נמכר ציור של בנקסי שמציג ילד משחק בבובת אחות בדמות גיבורת על - תמורת 23 מיליון דולר, סכום שיא לאמן, השומר על אנונימיות.
בנקסי, הוא אמן רחוב שעלה לגדולה הודות ליצירות פרובוקטיביות ולעיתים פוליטיות שהוא מצייר על חומות ברחבי העולם. הוא שומר בקנאות על זהותו, מה שככל הנראה עוזר להעלות את הביקוש ליצירות.