סגור

ג'ק מא נופש במיורקה - ומניית עליבאבא רושמת 4 ימים של עליות

היאכטה היוקרתית של מייסד ענקית המסחר המקוון עוגנת באי הספרדי, בנסיעתו הראשונה של מא מחוץ לגבולות סין מאז הסתבך עם הרגולטורים במדינה בשנה שעברה; נדמה שהמשקיעים תופסים את הביקור שלו בספרד כסימן לכך שהממשלה הסינית מקלה את הפעולות שלה נגדו ונגד החברה שלו

ג'ק מא, מייסד ענקית המסחר המקוון עליבאבא, מבלה באי הספרדי מיורקה - שם עוגנת היאכטה היוקרתית שלו, כך לפי דיווח בשני עיתונים בספרד. זוהי נסיעתו הראשונה של מא מחוץ לגבולות סין מאז הסתבך עם הרגולטורים הסינים בשנה שעברה.
3 צפייה בגלריה
יאכטה של ג'ק מא עליבאבא מיורקה ספרד
יאכטה של ג'ק מא עליבאבא מיורקה ספרד
היאכטה של ג'ק מא ליד מיורקה, ספרד
(צילום: AFP)
המיליארדר הסיני לא נראה בציבור מאז העביר ביקורת בשנה שעברה על מערכת הרגולציה במדינה. הרשויות הגיבו אז בחומרה נגד האימפריה שלו, כולל מהלכים שהובילו לביטול הנפקה מתוכננת של זרוע הפינטק אנט גרופ, שהוערכה ב-37 מיליארד דולר.
לפי העיתון הספרדי דיאריו דה מיורקה, מא נצפה ביום שלישי בנמל אנדרטקס כשהוא רוכש קישוטים לבית בחנות מקומית. היאכטה שלו, הקרויה זן, שטה בימים האחרונים לאורך החוף הצפון מערבי של מיורקה, ועגנה באנדרטקס ביום שלישי. צלם של סוכנות רויטרס הבחין בספינה ליד עיירת החוף סנטה פונסה, אך לא הצליח ללכוד את מא עצמו.
3 צפייה בגלריה
מניית עליבאבא בורסת ניו יורק
מניית עליבאבא בורסת ניו יורק
מניית עליבאבא בבורסת ניו יורק
(צילום: גטי )
גם בעיתון אל פאיס דיווחו כי מא מבקר באיים הבלאריים של ספרד כבר מאז יום שבת, מלווה במספר אנשי עסקים סינים וצוות אבטחה. לפי דיווח נוסף, הפעם באתר ההונג קונגי SCMP שבבעלות עליבאבא, מא מבקר בספרד כחלק מסיור ארכיאולוגי וטכנולוגי הקשור לנושאים סביבתיים, זאת לאחר שבילה "זמן אישי" עם משפחתו בהונג קונג.
היאכטה של מא כוללת 5 סיפונים ואורכה 88 מטר, כך שהיא יכולה להכיל עד 16 אורחים ו-25 אנשי צוות. היא נבנתה בהולנד והגיעה לידיו של מא באפריל.
3 צפייה בגלריה
ג'ק מא מייסד עליבאבא 2021
ג'ק מא מייסד עליבאבא 2021
ג'ק מא
(צילום: גטי)
מניית עליבאבא עלתה ב-10% ביום רביעי ורשמה ארבעה ימים רצופים של עליות. לפי האנליסטים, המשקיעים תפסו את הביקור של מא בספרד כסימן לכך שהממשלה הסינית מקלה את הפעולות שלה נגד החברה.
מקור בתעשיית הבנקאות בספד אמר לרויטרס כי מא ביקר במיורקה ב-2019 וכי הוא נהנה "לבלות לעיתים" באיים הבלאריים.