סגור

נרדפי הרפורמה: אוורגרנד שוב החמיצה פירעון חוב, ג'ק מא צץ בהונג קונג

פעם השלישית בתוך שלושה שבועות שאוורגרנד לא עומדת בתשלומי הריבית; מייסד קבוצת עליבאבא, אחד הנפגעים מהרפורמות בסין, נמצא כעת בהונג קונג וביומיים האחרונים קיים שם מספר פגישות עם אנשי עסקים

אוורגרנד גרופ, חברת הנדל"ן הסינית השקועה בחובות ענק החמיצה השבוע שוב תשלומי ריבית על אג"ח, בסכום של 148 מיליון דולר, כך מסרה סוכנות רויטרס, בדיווח שגרם לחששות מפני חדלות פירעון אפשרית של החברה.
מדובר בפעם השלישית בתוך שלושה שבועות שאוורגרנד לא עומדת בתשלומי הריבית. מחזיקי האג"ח אמרו כי הם לא קיבלו את תשלומי השוברים שהיו אמורים להגיע לידיהם שלשום, כאשר החברה סירבה גם הפעם להתייחס לאי עמידתה בתשלומים. המשבר של החברה הוא במובנים רבים תוצר של מדיניות ממשלתית חדשה, המגבילה מינוף במגזר הנדל"ן וחותרת לצמצום פערים חברתיים.
1 צפייה בגלריה
פרויקט בנייה של אוורגרנד Evergrande בעיר Luoyang
פרויקט בנייה של אוורגרנד Evergrande בעיר Luoyang
פרויקט בנייה של אוורגרנד בעיר Luoyang
(צילום: רויטרס)
קורבן נוסף של הרפורמות הממשלתיות, מייסד קבוצת עליבאבא ג'ק מא, שנעלם בשלהי 2020 בעקבות התערבות הרגולטור באימפריה העסקית שלו, נמצא כעת בהונג קונג וביומיים האחרונים קיים שם מספר פגישות עם אנשי עסקים, כך לפי דיווח של רויטרס.
המיליארדר הסיני, שהונו מוערך על פי פורבס ב־41 מיליארד דולר, שומר על פרופיל נמוך מאז נשא באוקטובר שעבר נאום בשנגחאי ובו ביקר את הרגולטורים הפיננסיים בסין. הנאום האיץ שרשרת אירועים שהביאו לביטול הנפקת הענק המתוכננת של קבוצת אנט, הזרוע הפיננסית של עליבאבא, לפי שווי של 35 מיליארד דולר. ביקורו כעת בבירה הפיננסית האסייתית הוא הראשון מאז הנאום השנוי במחלוקת.
ענקית הטכנולוגיה ומתחרותיה היו מטרה למאבקי רגולציה, זאת בעקבות טענות על התנהלות מונופוליסטית ופגיעה בצרכנים. כתוצאה, בספטמבר התחייבה החברה להשקיע 15.5 מיליארד דולר עד שנת 2025 ביוזמת ה"שגשוג המשותף" של נשיא סין.