סגור
מימין: ליז מגיל נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, וד"ר קלודין גיי נשיאת הרווארד.
מימין: ליז מגיל נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, וד"ר קלודין גיי נשיאת הרווארד במהלך השימוע בקונגרס (צילום: AP Photo/Mark Schiefelbein)

בעקבות הביקורת: נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה התפטרה מתפקידה

ליז מגיל הודיעה על פרישה לאחר הזעם על עדותה בקונגרס, שבה נמנעה מלנקוט עמדה חד-משמעית נגד ההתבטאויות האנטישמיות של סטודנטים פרו-פלסטינים בקמפוס האוניברסיטה. בסוף השבוע איים אחד התורמים הבולטים של האוניברסיטה למשוך תרומה של 100 מיליון דולר אם לא תתפטר. אחריה הודיע גם יו"ר חבר הנאמנים על התפטרותו

ליז מגיל, נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, התפטרה מתפקידה - כך דיווחו לפני זמן קצר כלי התקשורת בארה"ב. מגיל תישאר בתפקידה כממלאת מקום עד למינוי נשיא אחר במקומה.
יצוין, כי בהודעת הפרישה שלה כלל לא התייחסה מגיל לנסיבות שהובילו להתפטרותה, וביקשה רק להודות לחברי הסגל ולסטודנטים. מגיל תישאר כחברת סגל מן המניין בבית הספר למשפטים באוניברסיטה.
מגיל ספגה ביקורת נוקבת על הופעתה בפני בית הנבחרים מוקדם יותר השבוע בדיון בנושא האנטישמיות בקמפוסים יחד עם נשיאת הארוורד ד"ר קלודין גיי ונשיאת MIT ד"ר סאלי קורנבלות.
רק אתמול איים רום סטיבנס, בכיר בוול סטריט ואחד התורמים הבולטים של אוניברסיטת פנסילבניה (UPenn) למשוך תרומה של 100 מיליון דולר אם מגיל לא תתפטר מתפקידה.
במהלך עדותה ביום שלישי נמנעה מגיל מלומר שקריאה לרצח עם של יהודים מהווה הפרה של קוד ההתנהגות, בריונות או הטרדה, וטענה שההגדרה תלויה בנסיבות ובהקשר - וכך גם נשיאות הרווארד ו-MIT.
חברת הקונגרס אליס סטפניק נדהמה מהתשובה וניסתה להקשות עליה: "זאת השאלה הקלה ביותר. האם קריאות לרצח עם של יהודים הם בריונות והטרדה?". מגיל לא השיבה בחיוב גם בפעם השנייה ואמרה: "אם הקריאה הופכת למעשה אז זאת הטרדה". בפעם השלישית, לאחר שנשאלה שוב, הודתה הנשיאה כי קריאה לרצח עם יכולה להיות אכן הטרדה.
מגיל ספגה אש כבר קודם לעדותה מצד תורמים, אנשי סגל, סטודנטים ובוגרים, בעקבות תקריות אנטישמיות מרובות שאירעו בקמפוס האוניברסיטה בחודשים האחרונים, ובפרט מאז פרוץ המלחמה בעזה, והתגובה הפושרת לטענתם של הנשיאה.
אחרי מגיל גם יו"ר חבר הנאמנים של המוסד סקוט בוק, שגיבה אותה, הודיע על התפטרותו, בשל לחץ מהדירקטוריון. הוא מסר בהצהרה כי "בעקבות התפטרותה של נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה וישיבות מועצת הנאמנים הקשורות לכך, הגשתי את התפטרותי בתוקף באופן מיידי. בעוד שהתבקשתי להישאר בתפקיד למשך שארית כהונתי כדי לעזור במעבר של הנשיאות. הגעתי למסקנה שמבחינתי, עכשיו זה הזמן הנכון לעזוב".