סגור
חברת מדיה וייס Vice וניס קליפורניה
המטה של חברת המדיה Vice בקליפורניה (צילום: Mario Tama | Getty )

שנה לאחר שהגישה בקשה לפשיטת רגל: Vice מתכננת לפטר מאות עובדים

קבוצת המדיה, שבעבר הוערך שוויה ב-5.7 מיליארד דולר, החליטה לסגור את האתר Vice.com ולהיפרד ממאות עובדים. בשנה שעברה, לאחר שהגישה בקשה לפשיטת רגל, נמכרה Vice ב-350 מיליון דולר בלבד

Vice Media מתכננת לפטר כמה מאות עובדים ולא לפרסם עוד חומר באתר Vice.com שלה, כך אמר מנכ"ל החברה במזכר ששלח לצוות אתמול (ה'), על פי פרסום באתר Fortune.
Vice, שהגישה בקשה לפשיטת רגל בשנה שעברה לפני שנמכרה תמורת 350 מיליון דולר לקונסורציום בראשות קבוצת Fortress Investment, מעוניינת גם למכור את עסקי הפרסום שלה ב-Refinery 29, אמר המנכ"ל ברוס דיקסון בתזכיר שלו לצוות.
זה הסימן האחרון לבעיות פיננסיות הפוקדות את תעשיית התקשורת העולמית. אתרים כמו מסנג'ר, BuzzFeed News ו-Jezebel נסגרו כולם בשנה האחרונה, וכלי תקשורת כמו הלוס אנג'לס טיימס, וושינגטון פוסט ו-וול סטריט ג'ורנל חוו גם הם קיצוצים.
Vice, פעם חברת מדיה מרתקת שכיוונה לקהל צעיר עם סגנונה הייחודי והסוחף, נחשבה עד לפני מספר שנים לסיפור הצלחה. בשנת 2017 הוערך שוויה בכ-5.7 מיליארד דולר.
דיקסון לא מסר פרטים ספציפיים לגבי הפיטורים, פרט לכך שאמר כי מאות אנשים יושפעו מהשינוי ויקבלו הודעה בתחילת השבוע הבא. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי החברה מונה כיום כ-900 עובדים.
"אני יודע שהפרידה מעמיתינו המוערכים היא קשה ומרגישה מכריעה, אבל זו הדרך הטובה ביותר קדימה עבור Vice כאשר אנו ממצבים את החברה לעבר הצלחה יצירתית ופיננסית ארוכת טווח", אמר דיקסון.
הוא אמר שזה כבר לא משתלם עבור Vice להפיץ את התוכן הדיגיטלי שלה, כולל חדשות, כפי שהיה בעבר. לדבריו, Vice תשים דגש רב יותר על המדיה החברתית שלה ותחפש דרכים שונות להפיץ את התוכן שלה. כחלק מהשינוי האסטרטגי שלה, דיקסון אמר כי Vice תפעל לפי מודל של סטודיו.