סגור

אמזון מפחיתה את ימי החופשה בתשלום למאומתים ולמבודדים

במקום עשרה ימים - עובדים שאומתו לקורונה או שנדרשים לבידוד יהיו זכאים מעתה לחופשה בתשלום של שבוע בלבד. החברה מסרה ששינוי המדיניות בא בעקבות עדכון ההנחיות של המרכז לפיקוח על מחלות ומניעתן

אמזון מפחיתה את ימי החופשה בתשלום עבור עובדי החזית שמאומתים לקורונה או שנדרשים להיכנס לבידוד לאחר מגע עם מאומת, כך לפי הודעה ששלחה ענקית המסחר המקוון לעובדים והגיעה לידי אתר CNBC.


כל העובדים של אמזון בארצות הברית שיצאו מאומתים לקורונה והעובדים שיידרשו להיכנס לבידוד יהיו זכאים מעתה לחופשה בתשלום של שבוע אחד, או עד 40 שעות. דובר של אמזון אישר את שינוי המדיניות.
במקור הציעה החברה עד שבועיים של תשלום לעובדים שאובחנו עם קורונה או בבידוד, אך בהמשך צמצמה זאת לעשרה ימים בהתאם להנחיות המרכז לפיקוח על מחלות ומניעתן (CDC).
לפי אמזון, הוחלט לעדכן את המדיניות לאחר "שעברנו על ההנחיות החדשות" מטעם ה-CDC, שהפחיתו את דרישות הבידוד בחצי למאומתים ללא תסמינים לחמישה ימים. ההנחיות החדשות גם קיצרו את זמן הבידוד לאנשים שהיו במגע עם חולים.

1 צפייה בגלריה
עובדת במחסני אמזון
עובדת במחסני אמזון
עובדת במחסני אמזון
(צילום: AFP)

אמזון הולכת בכך בעקבות וולמארט, המעסיקה הפרטית הגדולה במדינה, שהכריזה ביום רביעי שבכוונתה לקצר בחצי את החופשה בתשלום הקשורה למגפה.
המדיניות של אמזון ושל חברות רבות אחרות השתנתה לאורך המגפה בהתאם לנסיבות. כך למשל באמזון הכריזו לאחרונה שוב על חובת עטיית מסכות עבור כל העובדים בארצות הברית, ללא קשר למצב ההתחסנות שלהם, זאת בשל התפשטות זן האומיקרון.