סגור

פולקסווגן מוכרת את מותג המכוניות בוגאטי

המותג עובר לבעלות מיזם משותף של יצרנית המכוניות החשמליות הקרואטית רימאק אוטומובילי (55%) ופורשה (45%), שיושק ברבעון הרביעי השנה. פולקסווגן מעדיפה להתמקד כעת במכוניות חשמליות


פולקסווגן מוכרת את מותג המכוניות בוגאטי, שיהפוך להיות בבעלות מיזם משותף של יצרנית המכוניות החשמליות הקרואטית רימאק אוטומובילי (Rimac Automobili) ופורשה – חטיבת מכוניות הספורט של פולקסווגן, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. המהלך מהווה צעד נוסף בהמאמצים של תעשיית המכוניות לעבור למכוניות חשמליות.
העסקה מסמלת את סיומו של עידן עבור בוגאטי, מהשמות המוכרים ביותר בעולם מכוניות היוקרה, לאחר שני עשורים תחת הבעלות של ענקית הרכב הגרמנית, שמעדיפה להתמקד כעת במכוניות חשמליות.
בוגאטי, שנוסדה ב-1909, כמעט ונעלמה לאחר מלחמת העולם השנייה ומותו של המייסד אטורו בוגאטי, אך היא נרכשה בסופו של דבר ב-1952 על ידי איש העסקים האיטלקי רומאנו ארטיולי, שניסה להחזיר אותה לימיה כיצרנית של מכוניות ספורט במהדורה מוגבלת. אולם, כמה שנים לאחר מכן החברה שוב נקלעה לקשיים והפסיקה את הייצור עד שנרכשה על ידי פולקסווגן ב-1998.
2 צפייה בגלריה
בוגאטי שירון מהדורת הרמס 1
בוגאטי שירון מהדורת הרמס 1
בוגאטי שירון מהדורת הרמס 1
(צילום: Bugatti)
תחת הנהגתו של פרדיננד פיך המנוח, נכדו של מעצב מכוניות החיפושית פרדיננד פורשה, החלו בחברה בפיתוח בוגאטי ויירון מכונית על שנויה במחלוקת שיכולה להגיע למהירות של 408.7 קמ"ש. המכונית הושקה ב-2005 ונחשבה אז למכונית החוקית המהירה ביותר. אולם, מכוניות מסוג זה אינן תואמות למגמה השלטת כיום בשוק של המעבר למכוניות חשמליות וידידיותיות יותר לסביבה. בפולקסווגן לדוגמה מעוניינים להתמקד בפיתוח המשאבים לייצור מכוניות חשמליות.
רימאק הוקמה ב-2009 על ידי המהנדס הקרואטי מאטה רימאק בן ה-33. לפי האתר שלה, החברה מעסיקה כיום 850 עובדים.
לפי תנאי ההסכם, רימאק תהיה בעלת השליטה במיזם עם אחזקה בגובה 55%, בעוד שפורשה תחזיק ב-45% הנותרים, וכן תשמור על האחזקה שלה בגובה 24% ברימאק. המיזם יושק רשמית ברבעון הרביעי של השנה והמטה יפעל מזגרב, אם כי הייצור של בוגאטי ימשיך להיות בצרפת.
2 צפייה בגלריה
רכב פורשה טייקאן
רכב פורשה טייקאן
פורשה טייקאן
מאטה רימאק ישמש כמנכ"ל המיזם החדש שייקרא בוגאטי–רימאק. לדבריו, החברה עשויה לשקול הנפקה בעתיד, אך הם אינם ממהרים לעשות זאת. החברה החדשה תמשיך לייצר את דגמי בוגאטי צ'ירון, שהחליפה את הויירון כמכונית המהירה בעולם, וכן תייצר את כל דגמי המכונית החשמלית רימאק נבארה של רימאק. כמו כן החברה תפתח דגמים חדשים, כולל דגמים חשמליים של בוגאטי.
"אנחנו משלבים בין המומחיות החזקה של בוגאטי בעסקי מכוניות העל עם החדשנות העצומה של רימאק בתחום בעל הפוטנציאל הגבוה של מכוניות חשמליות", מסר יו"ר פורשה אוליבר בלום.
במקביל, גם המותגים המתחרים כמו למבורגיני, פרארי, מקלרן ואסטון מרטין עמלים על תוכניות לבניית מכוניות על חשמליות בשנים הבאות. כך למשל למבורגיני, שבבעלות אאודי, הודיעה במאי כי בכוונתה להשיק את המכוניות החשמלית הראשונה שלה עד סוף העשור. בדומה, אסטון מרטין הודיע כי עד 2024 הם מצפים ש-20% מהמכירות יהיו של מכוניות חשמליות.