סגור

הרבה אחרי פרארי? למבורגיני לא תמהר לחשוף מכונית-על חשמלית

לפי הצהרת הקונצרן, היקף ההשקעה בטכנולוגיות היברידיות בדגמי למבורגיני נאמד ב-1.5 מיליארד יורו, אשר ייפרסו על פני ארבע השנים הקרובות. הדגמים ההיברידיים הראשונים של למבורגיני צפויים להופיע בשנת 2023

למבורגיני האיטלקית תחשוף מכונית-על היברידית ראשונה בשנת 2023, אך דגם חשמלי ראשון של היצרנית יוצג רק במהלך מחציתו השנייה של העשור הנוכחי; כך מודיעה למבורגיני במסגרת חשיפת תוכניותיה העתידיות של היצרנית למשקיעים.
למבורגיני עצמה נוסדה (ועודה שוכנת) לפני 58 שנים בסנת'אגאתה, במרחק של כשעת נסיעה ממאראנלו, עיר הבית של פרארי, כאשר באמצע הדרך שבין שתי היצרניות שוכנת מודנה, עיר הבית של מזראטי. האגדה טוענת כי פרוצ'ו למבורגיני, אשר עשה את הונו מתכנון טרקטורים, רכש מכונית פרארי להנאתו, אך בדומה לבעלי פרארי רבים של אותם ימים סבל מבעיות מכניות מרובות, מה שגרם לו לנסוע אל מאראנלו כדי לשטוח את טענותיו בפני אנזו פרארי. פרארי, שלא אהב את הביקורת של למבורגיני על השברים בתיבת ההילוכים, הסביר ללמבורגיני בקצרה כי ידי הטרקטוריסט הגסות של למבורגיני אינן מורגלות בהפעלת תיבת ההילוכים הייחודית של פרארי, מה שהצית מלחמה עמוסת יצרים, שגרמה ללמבורגיני בסופו של דבר להקים את החברה הנושאת את שמו. אך בעוד פרארי הצליחה להישאר עצמאית ונרכשה רק בשנת 1969 על ידי פיאט, למבורגיני החליפה כמה ידיים ונמצאת כיום בשליטת קונצרן פולקסווגן.
1 צפייה בגלריה
למבורגיני היברידי huracan sto
למבורגיני היברידי huracan sto
למבורגיני STO
אותה שליטה של קונצרן פולקסווגן היא מה שבפועל מאלץ את למבורגיני להציג את תוכניותיה החשמליות לשנים הקרובות, כחלק מהקבוצה אשר מחויבת לעמידה ביעדי איכות סביבה קפדניים במיוחד, שפולקסווגן גזרה על עצמה מאז פרשת דיזלגייט - מה שהפך את למבורגיני הרועשת והמזהמת למוצר בעייתי בתיק המוצרים של פולקסווגן הירוקה והחשמלית. לפי הצהרת הקונצרן, היקף ההשקעה בטכנולוגיות היברידיות בדגמי למבורגיני נאמד ב-1.5 מיליארד יורו, אשר ייפרסו על פני ארבע השנים הקרובות, כאשר הדגמים ההיברידיים הראשונים של למבורגיני יופיעו בשנת 2023, ואילו יתר היצע הדגמים יקבל מערכות הנעה היברידיות עד 2025 - שנת היעד שהיריבה פרארי קבעה לעצמה להצגת דגם חשמלי.
בניגוד לפרארי, שמשווקת כבר כיום דגמים היברידיים, למבורגיני מוצאת עצמה בבעיה שונה: היצרנית לא יכולה לעמוד בהיקף הקנסות הכספיים שהאיחוד האירופי יגזור עליה, אלא אם החברה-האם פולקסווגן תתערב - אבל החברה-האם אינה מעוניינת שלמבורגיני תמשיך לייצר מכוניות מזהמות. במקרה של למבורגיני, כמו גם במקרה של פרארי, השימוש במנועים בעלי שמונה ו-12 בוכנות בנפחים אדירים מהווה חלק בלתי נפרד מתדמיתה של היצרנית, החל בצליל המנוע וכלה באופי הייחודי שמנוע כזה מעניק. כך גילתה ממש לאחרונה הארלי דיווידסון אשר נאלצה "להגלות" את דגמיה החשמליים אל מחוץ להיצע דגמי הארלי דיווידסון הרגיל, בגלל רתיעה של הלקוחות המסורתיים מפני אופנוע שאינו מרעיש.