סגור

טעם שמימי? בקבוק יין צרפתי שיושן בחלל - מוצע למכירה

הבקבוק שיוצר מענבי מרלו במחוז בורדו, בילה 14 חודשים במסלול סביב כדור הארץ כחלק ממחקר פרטי על מזון וחקלאות. מה צפוי להיות המחיר?

בקבוק יין צרפתי שהקיף את כדור הארץ במשך יותר משנה הועמד למכירה. הבקבוק של פטרוס 2000 – שיוצר מענבי מרלו במחוז בורדו – בילה 14 חודשים במסלול סביב כדור הארץ כחלק ממחקר פרטי על מזון וחקלאות. אתמול הודיע בית המכירות קריסטי'ז שניתן לרכוש את הבקבוק, והעריך שהוא יימכר בכמיליון דולר.

2 צפייה בגלריה
יין פטרוס 2000 מכירה פומבית כריסטי'ס יון בחלל
יין פטרוס 2000 מכירה פומבית כריסטי'ס יון בחלל
יין פטרוס 2000
(CHRISTIE'S IMAGES LTD. 2021)
טים טריפטרי, מסטר יינות שעובד בקריסטי'ז, אמר שבקבוק רגיל של פטרוס 2000 יימכר לצד הבקבוק שיושן בחלל, "כדי שהקונה בר המזל יוכל להשוות בין השניים".
חברת ספייס קרגו שלחה 12 בקבוקים של היין לתחנת החלל הבין לאומית בנובמבר 2019. לאחר יותר מ-400 יום בחלל, ומסע של 300 מיליון ק"מ ללא כוח משיכה, היין חזר לכדור הארץ בינואר 2021. מדענים ניתחו אותו וקבוצה של טועמי יין בדקו מספר דגימות שלו במרץ, כדי להשוותו ליין שיושן בכדור הארץ. "קשה לי לומר אם הוא טוב יותר או גרוע יותר. אבל הוא שונה. הארומה הייתה יותר פרחונית ומעושנת – מה שקורה בכל מקרה כשיין פטרוס מתיישן", כך אמרה ג'יין אנסון, כותבת במגזין Inside Bordeaux, שטעמה מהיין שחזר מהחלל. היא אמרה שזו הייתה בחירה טובה לשלוח יין פטרוס לחלל – בגלל המוניטין היוקרתי שלו ויכולתו להתיישן. "אין הרבה יינות שבאמת יכולים להתיישן במשך 60-70 שנה, ופטרוס הוא אחד מהם," היא אמרה.
הבקבוקים נשלחו לחלל כחלק מפרויקט Mission WISE, תוכנית מחקר חלל פרטית שמנוהלת ע"י ספייס קרגו. מנכ"ל החברה, ניקולס גום, אמר שהתוכנית נועדה "לעזור להמציא את המזון והחקלאות שנצטרך בעתיד בכדור הארץ"," ע"י בחינה מחדש של השפעות היעדר כוח הכבידה והשהות בחלל.


2 צפייה בגלריה
תחנת החלל הבינלאומית
תחנת החלל הבינלאומית
תחנת החלל הבינלאומית
(צילום: שאטרסטוק)