סגור
פנאי נועם הס בעל משאית קוקטיילים יחד עם מור קורל מיקסולוגית שהוציאה ליין של ביטרים  אורי גופר
מימין: מור קורל, נועם הס ואורי גופר במשאית האלכוהול. מערק מסורתי ועד תמציות לבונה (צילום: גיל נחושתן)

הקרון שמחליק בגרון: משאית הקוקטיילים הראשונה כבר מתגלגלת

במטע זיתים בעין עירון חברו יחד המיקסולוג הטוב בישראל והברמנית הטובה בעולם. הם רוקחים קוקטיילים מהיצירתיים שנראו כאן מאלכוהול בייצור עצמי ומציעים תמציות ביטר בטעמים ייחודיים של זעתר וחוואייג’

נועם הס מוזג בלי הפסקה. השעה רק 11:30 בבוקר וכבר משתרך תור של מאות אנשים. אחרי שכולנו התרגלנו למשאיות הקפה והאוכל הפזורות על כל גבעה גבוהה ותחת כל עץ רענן, הגיע כנראה תורן של משאיות הקוקטיילים, הראשונה כבר מתגלגלת
נועם הס (32), נשוי לגילי (שעובדת איתו יחד עם אחותה), הוא מיקסולוג כל חייו הבוגרים, מאז השתחרר מצה”ל . הוא היה מיקסולוג בכיר בקבוצת "אימפריאל", והמנהל המקצועי שלה, לפני כן עבד גם בקבוצת "בל בוי" המתחרה, וב־2018 זכה בתחרות "וורלד קלאס" המקומית בתואר המיקסולוג הטוב בישראל. אבל אז התעייף ממרוץ העכברים. הקורונה גרמה לו להתחיל לייצר אלכוהול בעצמו והמלחמה שכנעה אותו סופית לחזור למכורתו — היישוב עין עירון שסמוך לפרדס חנה. הוא מצא קרון ישן, שיפץ אותו, העמיד אותו בלב מטע הזיתים המשפחתי ובשבועות האחרונים משקה את כל עם ישראל בערך.
הס מגיש שם כמה קוקטיילים לא מסובכים אבל מושקעים, על בסיס האלכוהול שהוא מייצר בעצמו — ג'ין, ערק, ברנדי ואו דה וי (תזקיקי פירות) מתותים, אננס, בננות, מנגו, אגסים ועוד. אם זה לא מספיק, הוא מכין גם שיכר ממנגו וגרניום, פטל שחור ומשקה מקסיקני מסורתי, טפאצ'ה: אננס מותסס עם ג'ינג'ר, פלפל חלפניו ותבלינים קריביים. את אלו הוא מייצר במה שהוא מכנה "המעבדה" השוכנת בהמשך כרם הזיתים ליד ביתו הצמוד לבית הוריו. למותג הוא קורא Good Products והמוצרים מגיעים בבקבוקים שמנמנים ויפים המעוטרים בתוויות צבעוניות ושמחות.
כשהגענו למשאית כבר לא נשארו ג'חנונים בשולחן שהוקם ליד לטובת היריד הקטן שמתארגן כל שבת במטע הפסטורלי. גם הפוקצ'ה כמעט נגמרה, טעמנו אחת והיא היתה משובחת, וכך גם כריך הזוקיני. אבל אנחנו ממילא באנו לשתות. טעמנו נגרוני מעולה ממש, ולפניו גם ערק עם תמצית עלי פומלה וסודה תפוחים וג'ין עם עלי נקטרינה וסודה נקטרינה. את כל התוספות הבוטניות מביא הס ישר מהחצר שלו.
בצמוד לקרוואן, ליד הקולב למכירת בגדי וינטג' ושולחן הצעצועים יד שנייה לטובת אינספור הילדים שנגררו לכאן עם הוריהם, התארחה בשבת בה ביקרתי במקום גם מור קורל, עוד מיקסולוגית ותיקה ומוערכת. קורל זכתה בתואר הברמנית הטובה בעולם בתחרות של טקילה פטרון, והיא הברמנית הישראלית הראשונה לזכות בתואר. גם היא עבדה בקבוצת "בל בוי", ואף הקימה ברים באיסלנד, מקסיקו ואפריקה. קורל עובדת יחד עם אורי גופר, מנהל תחום אלכוהול בקבוצת "מלגו ומלבר" ויצרן של קצף טבעוני לקישוט אלכוהולים. ביחד הם משיקים כעת את מותג הביטרים שלהם, Holy Bitters, ואף הקימו הדסטארט לגיוס כסף לצורך כך. השנייים מייצרים את הגביע הקדוש של כל מיקסולוג — אותן תמציות צמחים מרות שהופכות כל קוקטייל משעמם ליצירת מופת קטנה ובעיקר, קצת פחות מתוקה ומטופשת. בינתיים הם משיקים ארבעה ביטרים, שבכל אחד מהם לא פחות מ־40 צמחים ותבלינים שונים. טעמנו את כולם, לבד, עם קצת טוניק או ג'ינג'ר אייל או עם ג'ין — זה שוס אמיתי! החל ב־Seasonal Citrus המורכב משלל קליפות ומיצוי פירות הדר ישראליים; עבור ב־Frankincense שהמרכיב המרכזי שלו הוא לבונה יחד עם שרף מסטיקה ואקליפטוס (וזה המקום לשאול אם כבר מור מייצרת לבונה, למה כל השמות בלועזית? המטרה היא לפרוץ לעולם, מסבירה קורל); דרך הZa'atar, יעני זעתר; וכלה בHawaij Spices, כן חוואיג', וזהו באופן לא מפתיע גם הביטר המאתגר מכולם. בבית הוספנו את ההדרי שבהם לטוניק, ואת הלבונה לג'ינג'ר אייל ולא ידענו את נפשנו מרוב אושר. פתאום הארי פוטר עם שיקויי הוגוורטס נראה קצת פחות מיוחד. כי מי צריך פנטזיה אנגלית אם אפשר לעשות את זה כאן, באמת, בעברית.
כדי לשלב את שני המיזמים הג'ין והערק של הס עשו עבודה מצוינת עם הביטרים של קורל וגופר. שימו קצת מיץ אשכוליות בערק וטפטפו ארבע טיפות ביטר לבונה פנימה, לא צריך יותר.
אם אתם יודעים מה טוב, סעו בשבת. זה הבילוי האלכוהולי הכי טוב שהיה לנו זה שנים. מה יכול להיות טוב יותר מפיקניק בין עצי הזית עם כוס נגרוני ארטיזנלי, במיוחד כשכל קוקטייל עולה כאן בסך הכל 30 שקל, כמעט מחצית ממחירו בתל אביב. פרדס חנה (טוב, עין עירון) מעולם לא היתה טובה יותר אלינו.
משאית קוקטיילים, דרך השדות 18 עין עירון. הולי ביטרס באינסטגרם: morko.koral