סגור

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

ג'ון האם ("מד מן") מעניק הספד ביידיש בעונה ה־11 של "תרגיע", פסטיבל מנופים בירושלים, להאזין לרוסיני בין הכרמים אצל בת שבע ופיטר מארק, לגלות את הקולנוע הרוסי המשובח ועוד

יין
להאזין לרוסיני בין הכרמים
5 צפייה בגלריה
פנאי בת שבע ו פיטר מארק
פנאי בת שבע ו פיטר מארק
בת שבע ופיטר מארק
(צילום: יקב הדר)
היישוב עגור שנמצא דרומית לבית שמש נהפך בשנים האחרונות לאבן שואבת לחובבי היין הישראלים. שילוב של יין טוב והעדר אופציות מעבר לים גרמו לרבים וטובים, לא כולם בהכרח אספני יין (וטוב שכך) לעלות לרגל בסופי שבוע, בעיקר אל המוכר והגדול מבין יקבי המקום, הלא הוא יקב עגור של שוקי ישוב. אלא שסצנת היין המקומית אינה מסתיימת בשוקי והיינות הנהדרים שלו. בנוסף נמצאים שם גם יקב מטלר השכן וגם יקב הדר הצנוע הנחבא אל הכלים. בני הזוג בת שבע ופיטר מארק לא רק יוצרים בהדר יין טוב אלא גם מארחים מדי פעם לקונצרטים של אחרים וגם של מארק עצמו שהוא גם נגן קונטרבאס מהולל שניגן בין השאר בפילהרמונית וגם עם להקת בת שבע. בשישי הקרוב יארחו השניים לקונצרט בין הכרמים מיצירות מוצרט, רוסיני ובטהובן וכמובן כוס יין.
פרטים והרשמה: 0544612812
חיליק גורפינקל
תיאטרון
להפוך את צ'כוב ליצירת מופת עכשווית ומלאת תעוזה
5 צפייה בגלריה
פנאי ג’וי ריגר כנינה ב השחף
פנאי ג’וי ריגר כנינה ב השחף
ג’וי ריגר כנינה בהשחף
(צילום: מיכל חלבין)
ראיתי בחיי לא מעט הפקות של מחזהו האלמותי של אנטון צ'כוב "השחף", טובות יותר או פחות, אבל מה שבטוח הוא שהפקה מלאת תעוזה, תשוקה, פראיות ודיוק כמו זו שעולה בימים אלה בתיאטרון גשר היא בלתי נשכחת. יאיר שרמן לקח את הקלאסיקה הרוסית, ניער ממנה את הכבדות, ניקה את האבק מהסמוברים, הכניס צבע (וגם קדרות) לבמה והפך אותה ליצירת מופת. שעתיים וארבעים בלי רגע דל, הצגה שהקהל לא מפסיק לדבר עליה גם ביציאה מהאולם. זה מתחיל מהתרגום החדש, הנפלא והקולח של רועי חן, דרך עיצוב הבמה והתאורה, ועד לסאונד והמוזיקה שערכה וכתבה אפרת בן צור. הרגע בו כל השחקנים עומדים על הבמה ושרים את "Enjoy the Silence" של דפש מוד, הוא רגע מהמם ובלתי נשכח. בן צור גם מפליאה לגלם את השחקנית המפורסמת ארקדינה שנלחמת בצורות חדשות באמנות ולא מצטיינת כאמא לבנה קוסטיה, אותו מגלם ברגישות מכמירת לב שלומי ברטונוב. ג'וי ריגר היא הנינה הכי מיוחדת, מורכבת ונוגעת ללב שראיתי. הצגה מרגשת ומעוררת מחשבה על יחסים בתוך המשפחה ומחוצה לה ועל אמנות התיאטרון שאני כל כך אוהבת.
מאיה נחום שחל
פסטיבל
ליצור באיצטדיון טדי
5 צפייה בגלריה
פנאי עבודות של טל גולני
פנאי עבודות של טל גולני
עבודות של טל גולני
(צילום: באדיבות פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית בירושלים)
לאחר "אוהבים אמנות" התל אביבי, ויריד" צבע טרי", מגיע פסטיבל מנופים הירושלמי, השלישי בטרילוגיית אירועי האמנות הגדולים שמבשרים את חזרת השגרה, ולטעמי, על פי נסיון השנים האחרונות, גם הטוב שבהם. היומיים האחרונים של הפסטיבל, שהחל בשלישי, כוללים עשרות אירועי אמנות ותרבות ברחבי העיר, סיורים, קונצרטים וסדנאות לכל המשפחה. אחד האירועים המעניינים שמציע הפסטיבל הוא מפגשים אינטימיים עם אמנים בסטודיו שלהם הכוללים היכרות עם עשייתם ואף השתתפות בפעולת האמנות. המפגשים יתקיימו היום ומחר ויש צורך בהרשמה מראש: https://tinyurl.com/4c84fh5b
אירוע נוסף, הפעם לכל המשפחה, יתקיים היום בשעה 17:00 בבית אנה טיכו ויכלול התנסות אמנותית ביצירה, בהשראת התערוכה ״פסגות היומיום" של ענבל הופמן, שמוצגת במקום. מחר תתקיים סדנה נוספת שתעסוק בסמלים בגלריה החדשה, סדנאות האמנים, באצטדיון טדי, בהשראת שלוש תערוכות המוצגות במקום של טל גולני, עינת עריף גלנטי ודניאל קיצ׳לס.
לרכישת כרטיסים: https://bit.ly/3mczi8E
דנה גילרמן
טלוויזיה
להסתבך בצרות עם לארי דיוויד
5 צפייה בגלריה
פנאי דיוויד ב תרגיע
פנאי דיוויד ב תרגיע
לארי דיוויד
(צילום: באדיבות YES)
העונה ה־11 של "תרגיע" התחילה השבוע עם ג'ון האם ("מד מן") מעניק הספד ביידיש. כאילו ששובה של "תרגיע" של לארי דייוויד כשלעצמה לא הספיקה. מה זה כל הטוב הזה? לא מתאים לדייוויד להרעיף אותו עלינו. בכל אופן, ג'ון האם מדבר על הצורעס (צרות) של אלברט ברוקס, שלא מת, אבל ממש רוצה לראות איך ידברו עליו בהלווייתו. צורעס זה השם האמצעי של לארי דייוויד, כידוע, או שמא ג'רי דייוויד כפי שקוראים לו בפרק הראשון הזה ("היא פושט מבלבלת בין היהודים שלה", נאמר על מי שלכאורה טעתה בשם). כמו תמיד שולטת ההתכתבות עם המציאות בהתרחשויות בסדרה המשודרת ב־HBO (אצלנו בHOT, yes וסלקוםtv). הפעם לארי הולך עם צוותו לנטפליקס למכור להם סדרה על חייו שתיקרא "לארי הצעיר", במחווה ל"שלדון הצעיר" ולעצמו, "רק בלי הערות ותיקונים", הוא מבקש/דורש מהבכירים. כמובן שיש גם התייחסות לימי הקורונה, מכיוון לא צפוי, ואפילו יש התכתבות מקרית עם המציאות העכשווית, כאשר לארי — שחקן הוליוודי מפורסם — מעורב במותו של אדם בגלל רשלנות מצידו.
רותה קופפר
סרט
לגלות את הקולנוע הרוסי המשובח
5 צפייה בגלריה
פנאי ספוטניק
פנאי ספוטניק
ספוטניק
(צילום: באדיבות YES)
ל־vod של yes הצטרף ערוץ חדש המוקדש לקולנוע רוסי עכשווי. הזדמנות מצוינת לדגום את מה שקורה ברוסיה, שחווה בשנים האחרונות התעוררות קולנועית משובחת, שלא תמיד זוכה לתשומת לב בארץ, שבה נדמה שהקולנוע הרוסי קצת יצא מהאופנה בדיוק כשהוא התעורר לחיים. מבין הסרטים בערוץ שימו לב לשניים, שניהם מיבול 2020: “ספוטניק” הוא סרט אימה מושקע, מרשים ומלחיץ — שילוב בין “הנוסע השמיני” ו”היצור”. הוא מתרחש ב־1983 כששני קוסמונאוטים חוזרים מהחלל ומתברר שהם הביאו איתם נוסע שלישי: יצור חיזרי טורף, שמחסל אחד והופך את השני למארח שלו, ממנו הוא בוקע לטרוף מדי לילה. בסרט הזה המציאות הסובייטית של שנות השמונים מפחידה לא פחות מהמפלצת הטורפת. הסרט השני הוא “חברים יקרים”, של אנדריי קונצ’לובסקי בן ה־84, ותיק במאי רוסיה. הסרט מספר סיפור אמיתי על שביתה במפעל חשמל סובייטי ב־1962. כשהשובתים יוצאים להפגין כוחות הביטחון יורים בהם במה שנודע לימים כטבח של נובוצ’רקסק, אותו השלטונות ניסו אחר כך לטייח. אשה שהיתה עדה לטבח ומחפשת את בתה, מנסה לספר לעולם מה קרה שם.
יאיר רוה