סגור

מצטרפת לגל: טינה טרנר מכרה את קטלוג השירים שלה לענקית המוזיקה BMG

החברה מסרה כי תמשיך לעבוד עם הזמרת בת ה-81, "לשמור ולפתח את האוצר המוזיקלי שלה ולשמר את מורשתה". טרנר מצטרפת לשורה ארוכה של אמנים שמכרו את זכויות האמן שלהם ביניהם בוב דילן, דיוויד גואטה, טיילור סוויפט ואחרים. סכום העסקה לא נמסר

הרפרטואר המוזיקלי של אייקון המוזיקה טינה טרנר עבר לידיה של חברת המוזיקה הרביעית בגודלה בעולם. חברת BMG הודיעה שרכשה את הזכויות לקטלוג המוזיקה של טרנר, לפרסומים שלה, וכן לשמה ולמוניטין שלה, כך דיווח אתר וראיטי. סכום העסקה לא נמסר.

1 צפייה בגלריה
טינה טרנר בת 80
טינה טרנר בת 80
טינה טרנר בת 80
(צילום: גטי)
BMG אישרה למגזין הרולינג סטון שמדובר ברכישת זכויות האמן הגדולה בהיסטוריה של החברה שבסיסה בברלין. "כולנו יודעים כמה איקונית היא עבודתה של טינה. כשמסתכלים על היקף הקריירה שלה, אפילו בשנים האחרונות שכללו מחזות זמר וסרטים דוקומנטריים, עדיין יש לה הרבה פוטנציאל לא ממומש", כך אמר הרטוויג מזוך, מנכ"ל החברה.
על פי וראיטי, החברה הבטיחה להמשיך לעבוד עם טרנר בת ה-81, "לשמור ולפתח את האוצר המוזיקלי שלה ולשמר את מורשתה". למרות פרישתה מהופעות, הפרופיל הציבורי של טרנר בולט כיום כפי שלא היה זמן רב, בזכות ההצלחה המהדהדת של מספר פרויקטים שביצעה לאחרונה, כולל מחזמר זוכה טוני שעלה בברודוויי, ספר שהוציאה וסדרה ב-HBO. טרנר, שזכתה לכינוי "מלכת הרוק אנד רול", הייתה האמנית השנייה אי פעם שהופיעה על עטיפת מגזין "רולינג סטון", אחרי ג'ון לנון, והאשה השחורה הראשונה שזכתה לכבוד הזה. "כמו כל אמן, ההגנה על עבודת חיי, ומורשתי המוזיקלית, הם משהו אישי", אמרה טרנר בהודעה שהוכנה מראש. "אני בטוחה שעם BMG וטרנר מיוזיק העבודה שלי נמצאת בידיים מקצועיות ואמינות".
BMG השקיעה בעבר בזכויות האמן ובקטלוגי המוזיקה של מיק ג'אגר, קית' ריצ'ארדס, דיוויד בואי, ג'ון לנון, רינגו סטאר, רוג'ר ווטרס, קורט קוביין, בלונדי ואחרים.
הרכישה של קטלוגים של שירים הפכה בשלוש השנים האחרונות לעסק משגשג, הודות לסטרימינג שאפשר מקורות הכנסה חדשים ללהיטים קלאסיים. קרן היפנוסיס סונגס (Hipgnosis Songs) הבריטית פרצה את הדרך. הקרן רכשה כבר 50% מקטלוג השירים של ניל יאנג וכן את הזכויות לשירים של שאקירה, רד הוט צ'ילי פפרס ופליטווד מאק. שחקניות נוספות בשוק כוללות את יוניברסל מיוזיק גרופ ששילמה לפי הדיווחים 300 מיליון דולר לרכישת קטלוג השירים של בוב דילן, בעוד שסוני מיוזיק גרופ הוציאה 1.4 מיליארד דולר על רכישות הקשורות לשירים בששת החודשים עד סוף מאי השנה, כולל הוצאת סכום משמעותי על הלהיטים של פול סיימון.
לאחרונה דווח כי המפיק המוזיקלי דיוויד גואטה, שאחראי ללהיטים כמו טיטניום ו- I Got A Feeling, מכר את כל קטלוג השירים שלו לווורנר מיוזיק עבור כ-100 מיליון דולר. לפי גורמים המעורים בנושא, העסקה כוללת גם את הקלטותיו העתידיות.