סגור
חיפוש

לא משהו: השירות החדש של נטפליקס קצת מביך את הצופים

“הפעל משהו“, שבינתיים נמצא במסכים שבהם יש נטפליקס באפליקציה בתוך הממשק, אמור לחסוך לצופים התלבטויות ולפתור את הבעיה הקיימת מאז שיש טלוויזיה רב־ערוצית - כל כך הרבה תכנים ואין מה לראות. בינתיים הוא מתקשה לנחש את טעמם

"משהו" או "משהו לדרך", הם ביטויים מוכרים בשפת הילדים והם לרוב שמות קוד לממתק. כבר בגיל 3 הם מבינים בנחיצות להסוות ולא לומר את הדבר הישיר, שהמבוגר יבין כבר מתוך ההקשר. ביקום של נטפליקס הצטרף כעת שירות חדש הנקרא "הפעל משהו" (Play Something). במקרה הזה לא מדובר ב"ממתק", אף על פי שהוא יכול להציע את אחת מתוכניות הסוכר שלו — “Nailed It” או “Sugar Rush” — שני שעשועונים מצליחים להכנת עוגות, שאנשים לא מרבים לדון בהם בפורומים נחשבים, אבל צופים בהם בסתר. אבל ב"משהו" הכוונה לסדרה כלשהי, ההפך מכלום, יש שיטענו כי כל השירות של נטפליקס יכול להיקרא "הפעל משהו".
בכל אופן, השירות החדש, שבינתיים נמצא במסכים שבהם יש נטפליקס באפליקציה בתוך הממשק, אמור לחסוך לצופים התלבטויות ולפתור את הבעיה הקיימת מאז שיש טלוויזיה רב־ערוצית — כל כך הרבה תכנים ואין מה לראות.
בעזרת הפיצ'ר החדש השירות מעלה משהו באופן רנדומלי, מבלי שהצופים יצטרכו להחליט בעצמם מה לראות. פעם קראו לזה להדליק את הטלוויזיה.
במה זה שונה ממה שכבר קיים? הרי האלגוריתם של נטפליקס מציע למנוייו תוכניות על סמך מה שצפו בו בעבר ועל סמך מה שהם רוצים לקדם. אכן, אין הרבה הבדל. זה מצמצם את המבחר, קצת ממקד אותו, וגם מתחיל לשדר מיד.
1 צפייה בגלריה
מתוך Nailed it נטפליקס פנאי
מתוך Nailed it נטפליקס פנאי
מתוך “Nailed it”. השירות החדש אמור לצמצם לצופים את המבחר, למקד אותו, וגם להתחיל לשדר מיד
(צילום: NETFLIX)
צופה אחת שעוד לא צפתה ב"שטיסל", למשל, קיבלה את הסדרה כבחירה הראשונה. כשלחצה על אופציה של "משהו אחר", הציעו לה את "הנחש", ואחר כך את "מורתי התמנונית". עוד לחיצה הביאה לה את "עושות כותרות" עם ההסבר "'זה דומה לאמילי בפריז'" — אף שלא צפתה בסדרה מעולם, ובלחיצה הבאה קיבלה את "משפחה מודרנית" "כי זה דומה לב'מקום הטוב'", עוד סדרה שלא צפתה בה.
מה לומדים מה"משהו" החדש? שהוא לא משהו. ראשית, הוא לא מדייק את הצפייה. אולי זה ישתפר עם הזמן. הוא מדמה את הזיפזופ של פעם, במקום להיכנס למסך ולבחור, פשוט לוחצים על כפתור ומקבלים מיד סדרה לצפייה.
אם בעמודי הבית של השירות מחולקים התכנים לקטגוריות ותתי־קטגוריות כמו "הסדרות הכי נצפות בשירות" (כמה מההצלחות הגדולות של השנה שעברה היו "מורתי התמנונית" ו"אמילי בפריז"), "הסדרות הכי נצפות בישראל" ("הנחש" מככבת כעת), וכל הקטגוריות לפי ז'אנרים (קומדיות, סדרות מתח בריטיות, סדרות עם גיבורה חזקה), כולל קטגוריית "בגלל שצפית ב… אז…" (אלגוריתם שנועד להביך את הצופים, שרק נרדמו מול השטות הזאת ובכלל לא צפו בזה בשקיקה) — כעת הם יקבלו את זה בשידור מופעל כ"משהו" שתמיד ייחלו לו.