סגור

ב-Greek Sandals מייצרים סנדלים בשיטות המסורתיות

הקיץ הזה מרחיבות היזמיות סנדרה קדוש זקהיים וסלומה פקיאל דיין, הצמד העומד מאחורי המותג Greek Sandals, את קולקציית הסנדלים שלהן גם לגברים ולילדים. “הלקוחות שלנו מעריכות את העובדה שזה לא מסחרי“, הן אומרות

בפינת הרחובות גורדון והירשנברג בתל אביב נחבאת פיסת יוון קסומה: תיקי ראפיה וכובעי קש, סנדלי עור מינימליסטיים בגוון טבעי וכלי קרמיקה לבנים בעבודת יד ועליהם כתר עלי זהב.
הקיץ הזה מרחיבות סנדרה קדוש זקהיים וסלומה פקיאל דיין, הצמד העומד מאחורי המותג Greek Sandals, את קולקציית הסנדלים היפהפייה שלהן גם לגברים ולילדים. לדברי קדוש זקהיים, זה היה מהלך טבעי לאחר שנים שבהן יצרו סנדלים לבני משפחותיהן.
הייצור המסורתי של הסנדלים נעשה בבית מלאכה יווני, “והעבודה עם משפחה מקומית באחד מאיי יוון”, אומרת קדוש זקהיים, “משמרת אותנטיות. אין גם בזבוז, הכל מדוד אצלנו, מתוך כבוד לחומר הגלם, ורק כשנגמר, אנחנו מייצרות ריפיטים. הלקוחות שלנו מעריכות את העובדה שזה לא מסחרי".
2 צפייה בגלריה
סלומה פקיאל דיין ו סנדרה קדוש זקהיים מותג ה סנדלים של Greek Sandals פנאי
סלומה פקיאל דיין ו סנדרה קדוש זקהיים מותג ה סנדלים של Greek Sandals פנאי
סלומה פקיאל דיין וסנדרה קדוש זקהיים. "הכל מדוד אצלנו, מכבוד לחומר הגלם"
(צילום: סולל פיקאל)
השתיים נפגשו לפני כשש שנים בחופשה משפחתית ביוון. קדוש זקהיים, ילדת דנמרק שגדלה בקיבוץ בצפון, באה מתחום המסעדות והאוכל והיתה בעלים של בר בתל אביב. פקיאל דיין נולדה בצרפת ועלתה לארץ לפני 13 שנה. היא אדריכלית במקצועה, אבל כשנולדו ילדיה, ביקשה גם היא לעשות שינוי בקריירה. שתיהן, הן מספרות, נועלות סנדלי עור מגיל צעיר. אבל "בארץ היה חסר לנו בייסיק בגוונים שקטים ועיצובים עדינים".
הן נסעו לחפש ביוון בית מלאכה שיתאים לצורכיהן, ובסופו של דבר מצאו מפעל משפחתי שמתקיים כבר כמה דורות של בעלי מלאכה המתמחים בעיבוד עורות. את התוצרת מכרו תחילה בבתיהן, והשמועה פשטה מפה לאוזן. מהקיץ השני כבר פתחו חנות קיץ. זה הקונספט שמנחה אותן מאז: בכל שנה הן פותחות חנות במיקום אחר לשישה חודשים ממרץ עד סוף ספטמבר. הפעם החליטו להישאר בחנות בתל אביב שנה נוספת. בשלוש השנים האחרונות הן גם מוכרות בנקודות מכירה בחו"ל, אך הקורונה עיכבה את התוכנית להרחיב את הפעילות שם.
בשנה האחרונה גם התמקדו בחנות אונליין."אנחנו מדברות הרבה על הדרך שלנו, של עסק עונתי שנותן מרחב נשימה להיות עם הילדים והמשפחה שמתרחבת, של יכולת לשלב בין ההורות והאמהות לעשייה בעסק במקביל. בפן העסקי לקחנו את הקורונה כמקום לפרוץ וללמוד יותר", אומרת פקיאל דיין. "למשל באונליין, שהבנו שזו העונה שלו ובנינו את האתר מחדש. אנחנו רואות יותר ויותר נשים שרוצות סנדלים שינעלו הרבה זמן, שמחפשות חוויית קנייה יותר אותנטית".
הקיץ, בנוסף לקולקציה הקיימת, יצרו עוד תשעה דגמים חדשים — ובסך הכל הן מציעות 40 דגמים — וכאמור לראשונה גם שלושה דגמים לגברים ושניים לילדים, האחד לדבריהן מתאים לצעד ראשון, האחר לילדים בוגרים יותר.
2 צפייה בגלריה
סנדלים של Greek Sandals פנאי
סנדלים של Greek Sandals פנאי
סנדלים של Greek Sandals לנשים ולגברים. הגוונים מסמנים תנודות בעונה: תחילת הקיץ, אמצע הקיץ וסופו
(צילום: סולל פיקאל)
הגוונים — טבעי, שזוף יותר וגוון כהה לצד זמש טבעי — מסמנים לדבריהן את התנודות בעונה: תחילת הקיץ, אמצע הקיץ וסופו. וככל שנועלים אותם יותר, הם מתיישנים באלגנטיות ומשנים את צבעם. הדגמים משלבים מסורת קלאסית ועיצוב עכשווי, אם בקולקציית האבזמים שלהן, ואם בקולקציית החוטים החדשה. בצד הסנדלים מוצעים למכירה עוד הרבה פריטים יפהפיים, שנבחרו בקפידה יתרה של מעצבים יוונים וישראלים, בהם משחקי קופסה ייחודיים מהאי איקריה, פריאו ססגוניים, מניפות קש יפהפיות, סבונים שמיוצרים כאן בריח החביב עליהן ועבודות זכוכית של אמן יווני, כלומר "גחמות אישיות שלנו ודברים שאנחנו אוהבות ורוצות".
מחירי הסנדלים: נשים: 430-330 שקל; גברים: 330 שקל; ילדים: 240 שקל.