סגור
חיפוש

הכי טובה השנה: הסדרה "הסודות של איסטאון"

האהדה כלפי קייט ווינסלט כבלשית מר שיהאן בסדרה הפתיעה גם אותה. במובנים רבים היא גיבורה של התקופה: “אשה פגומה אך מתפקדת עם גוף ופנים שמתנהגים בהתאם לגילה", מסבירה את ההצלחה מי שסירבה לעריכה מחמיאה יותר של סצנת הסקס בכיכובה

קייט ווינסלט נדהמה מכמה שהקהל התאהב במֵר שיהאן, ”האשה הקשה, המפורקת, השבורה והפגומה להפליא הזאת”, הדמות שהיא גילמה במיני־סדרה “הסודות של איסטאון”. גם היא היתה בין המאוהבים. “אני אהבתי את הצלקות, הקמטים והפגמים, והעובדה שאין לה מתג שמכבים אותו, אין שום מעצור. היא מכירה רק את האופציה של לשוט קדימה”, אמרה השחקנית ל”ניו יורק טיימס”.

עכשיו, כשכל שבעת פרקיה שודרו והם זמינים ב־HBO (אצלנו ב־HOT, yes וסלקום tv), לכל מי שיכולים לצפות בסדרה רק בבינג’, אפשר לדבר עליה, להמליץ עליה, ולומר עד כמה שקייט ווינסלט היא תופעה ייחודית בהוליווד, ובכלל כמה שהיא פשוט אדירה.
2 צפייה בגלריה
קייט ווינסלט ב טקס הבאפטה
קייט ווינסלט ב טקס הבאפטה
קייט ווינסלט בטקס הבאפטה
(צילום: איי אף פי)
הסדרה עטורת השבחים ומרובת הרייטינג היא על בלשית שמנסה לפתור תעלומות פשע בעיירה שלה, אבל היא הרבה יותר מזה: זו דרמה גדולה על עיירה קטנה שמתארת בדיוק כמעט דוקומנטרי פיסת חיים, תקופתית ואזורית, של התפוררות מעמד הפועלים האמריקאי הלבן שבחוף המזרחי (היו מי שכתבו על היעדר הפוליטיקה שלה, עניין שהוא אפיון משמעותי של האזור, כחיסרון שלה), על מגפת האופיידים ועל סיפור משפחתי כואב. אם צריך לצמצם אותה לשורה, הרי שהיא עוסקת ב”מה שהורים מוכנים לעשות למען ילדיהם”.
ועוד תמצות בשורה אחת: היא הסדרה הכי טובה של השנה, בינתיים לפחות. “הגרדיאן” העניק לה את הציון 100 ונימק זאת בכך ש”כל אחד וכל דבר בה הוא אמיתי, ואכפת לך מכולם”. הרייטינג היה גבוה, ועוד לפני הבינג’ היא הסדרה הנצפית ביותר של HBO Max. והכל בזכות הגיבורה שלה והשחקנית שמגלמת אותה.
ווינסלט (45), זוכת פרס האוסקר על תפקידה ב”נער קריאה”, היא בעלת קריירה ארוכה ומגוונת, מ”טיטאניק” ועד הסדרה “מילדרד פירס”. היא הספיקה גם להינשא כמה פעמים וללדת ילד עם כל אחד מבעליה: ג’ים תרייפלטון, סאם מנדז ונד אייבל סמית. היא ידועה, כך נכתב ב”ניו יורק טיימס”, כבעלת “מוסר עבודה מטורף”, והיא התכוננה לתפקיד של מר “יותר מלכל תפקיד קודם שעשתה בחייה”.
2 צפייה בגלריה
אינפו הבולשת חוקרת פנאי
אינפו הבולשת חוקרת פנאי
אינפו הבולשת חוקרת פנאי
כולל העובדה ששחקנית בריטית מאמצת מבטא של מחוז דל (דלקו) בפנסילבניה לצורכי אותנטיות, מה שהוביל לפארודיה של “סטרדיי נייט לייב” (במערכון צוחקים על המבטא המוגזם, אבל גם על הרגלי התזונה שלה שכוללים סנדוויצ’ים גדולים הנשטפים בנהרות של בירה). כשהבמאי קרייג זובל הציע לווינסלט שבעריכה של סצנת הסקס שלה בפרק הראשון יוציאו את הקטע שבו רואים “שהבטן קצת בולטת” ויציגו את גופה באור טוב יותר תרתי משמע, היא השיבה לו בשם האותנטיות: “שלא תעז”, חד משמעי. וכן ביקשה שיתקנו את הכרזה המקדמת את הדרמה בגלל שריטשו שם בפוטושופ את פניה. “אמרתי להם, אני יודעת כמה קמטים יש לי ליד העיניים, בבקשה תחזירו אותם’”, סיפרה ל”ניו יורק טיימס”.
נלחמת בדימויי גוף מעוותים
ווינסלט נלחמת שנים בדימויי גוף מעוותים. בכתבה ל”גרדיאן” מפברואר שעבר סיפרה כי קראה את כל שנכתב עליה בתחילת הקריירה שלה, בשנות ה־90, והזדעזעה לראות כמה שהגוף שלה היה חלק מהסיפור. “זה היה כמעט נלעג לראות כמה ביקורתיים ואכזריים היו העיתונאים של הצהובונים אליי אז: הם היו מעירים על הגודל שלי, מנסים להעריך כמה אני שוקלת, מפרסמים את הדיאטה שאני עושה”.
ווינסלט נאלצה להשתיק את המלעיזים. “יצא לי שם של אמיצה ובוטה”, היא נזכרת. “אבל לא הייתי. פשוט הגנתי על עצמי”. היום היא מאושרת מכמה שהמצב השתפר. עוד דברים השתנו, היא יודעת, והיא מייחסת אותם לתנועת Metoo הנפלאה, לדבריה. “היום לא הייתי צריכה לעבוד עם וודי אלן ועם רומן פולנסקי, ונראה לי שתמיד אתחרט על כך שעבדתי איתם. זה פשוט לא ייאמן כמה שהאנשים האלה זכו להערכה בתעשייה הזאת, ולמשך כל כך הרבה זמן”.
מר היא במובנים רבים גיבורה של התקופה החדשה הזאת. היא דמות אהובה כל כך בגלל שהיא “אשה פגומה אך לגמרי מתפקדת עם גוף ופנים שמתנהגים בהתאם לגילה ואורח החיים שלה והמקום שממנו היא באה. אנחנו צמאים לזה”, מסכמת ווינסלט, שהיתה שמחה לשחק בעוד עונה את מר (אבל יוצריה אומרים שהסיפור של הסדרה גמור). אבל היא חושבת שלא תרגיש בנוח לעשות עוד סצנת עירום בקרוב. “זה לא עניין של גיל”, היא מסבירה, “יש שלב בחיים שאנשים פשוט יגידו, ‘אוהו, שוב זאתי’”.