סגור
זהו זה מסיבת עיתונאים 23 במרץ 2023 1
חברי זהו זה במסיבת עיתונאים בחודש מרץ. "לא נס כוחה" (צילום: יובל חן)

אוניברסיטת בר אילן תעניק לחברי "זהו זה" תואר דוקטור לשם כבוד

התואר יוענק לגידי גוב, דובל'ה גליקמן, שלמה בראבא, מוני מושונוב ואבי קושניר, משתתפי תוכנית הקאלט שחזרה למסך בכאן 11 במהלך הקורונה ומשודרת מאז. בתחילת החודש קיבלו האמנים פרס מפעל חיים מהאקדמיה הישראלית

גידי גוב, דובל'ה גליקמן, שלמה בראבא, מוני מושונוב ואבי קושניר יקבלו מאוניברסיטת בר אילן תואר דוקטור לשם כבוד, במהלך אירוע לציון 75 שנה למדינת ישראל. האמנים עודכנו על כך בידי נשיא האוניברסיטה פרופ' אריה צבן, שאמר "התקליט הפך לספוטיפיי אבל זהו זה! - לא נס כוחה". באירוע החגיגי יוענקו תוארי דוקטור לשם כבוד לפרויקטים ולאנשים שהשפיעו על המדינה.
"זהו זה!" עלתה לראשונה לאוויר בשנת 1978 ושודרה ברציפות עד שנת 1998, כולל מעבר לערוץ 2 דאז. במהלך מגפת הקורונה, תאגיד השידור הציבורי כאן 11 העלה את התוכנית מחדש והיא משודרת בהצלחה מדי שבוע. בתחילת החודש קיבלו בטקס פרסי האקדמיה פרס מפעל חיים על פועלם ב"זהו זה".
במכתב שהוציא פרופ' צבן לכל אחד מהחמישייה נכתב: "על תרומתכם המשותפת לתרבות הישראלית בשנת ה־75 למדינת ישראל, ועדת התואר מבקשת להכיר לכם תודה על הומור ושירה שמצליחים לשמח וללכד את כולנו סביב מדורת השבט. ישראל של 1978 שונה בתכלית מישראל של 2023. התקליט הפך לספוטיפיי, ערוץ 1 הפך לפלטפורמת מדיה בעלת שם עולמי, וזהו זה! – לא נס ליחה; זהו זה! – לא נס כוחה".
עוד נאמר במכתב: "דרככם להצחיק בשנינות וברוב חן; יכולתכם, בראשונה, ליצור את נכסי צאן הברזל בשירה הישראלית ובאחרונה, לשוב אליהם ולחדשם. בימים ההם של מלחמת המפרץ ובזמן הזה בשנות מגפת הקורונה – כל אלה ראויים בעינינו לכל שבח. ראוי להעצים את אדוות ההשפעה של החיבור הלא־מובן־מאליו שאתם מצליחים ליצור פעמיים בשבוע (כן, גם ב־13:30, בשידור החוזר) בין כל קצוות החברה הישראלית, ואת זאת אנו מבקשים לעשות בהעניקנו ְאת התואר המכובד".
חברי "זהו זה" הודו לאוניברסיטה על הפרס והסבירו כי הצופה בהם מרגיש בידיים בטוחות, כאשר התוכנית נמצאת איתו בכל הצמתים והמצוקות, כגון מלחמת המפרץ ותקופה הקורונה וימי הצילומים הנעשים במצב רוח חיובי ופורה מדביק את הצופים בהם. דבל'ה גליקמן אף שיתף שכילד, הסבירו לו אחיו הגדולים מה זה תואר דוקטור לשם כבוד ומבחינתו מדובר בתואר חשוב יותר מדוקטור רגיל.
בסרטון מיוחד שהקליטה החבורה לקראת הטקס, הסביר גידי גוב את ההתעניינות המחודשת בתוכנית ובכוכביה: "אנחנו פורחים בעתות משבר" ושלמה בראבא הוסיף: "נורא טבעי לנו להצחיק בזמן מלחמה. בעתות שלום עוד נצטרך להוכיח את עצמנו".
חברי זהו זה יעלו במופע קיץ על הבמות שייפתח ב-3 באוגוסט באמפי קיסריה. מרגע הודעת סיבוב הקיץ הכרטיסים אזלו לכל המופעים הראשונים ונוספו מופעים חדשים.