סגור

רייצ'ל מ"חברים" מתגייסת למלחמת הסטרימינג

האיחוד של סדרת הקאלט, מהאירועים הטלוויזיוניים הבולטים השנה, נועד לקדם את שירות הסטרימינג HBO Max במלחמתו על אהדתם וכיסם של הצופים. כל אחד מכוכבי הסדרה שנהפכה לקאלט יקבל בתמורה 3 מיליון דולר

כאשר שודר הסיטקום "חברים" במקור, בשנות התשעים, הוא היה חלק מלוח השידורים של רשת אן.בי.סי בחמישי בערב שכונה "Must See TV" (טלוויזיה שחובה לצפות בה). לכן אך סימבולי שהאיחוד של הסדרה המיתולוגית, שתוכנן לכבוד יום הולדתה ה־25 (ונדחה כמה פעמים בגלל מגפת הקורונה), ישודר ביום חמישי.
רבים חשים כי ממש מחובתם לצפות באירוע המיוחד הזה, שישודר בארה”ב בערוץ הסטרימינג החדש HBO Max ובמדינות אחרות בפלטפורמות שונות (בישראל זה לא יסתייע באופן חוקי).

האירוע שנקרא "זה שבו הם מתאחדים" (לפי הפורמט של שמות כל הפרקים) מחזיר את ג'ניפר אניסטון, קורטני קוקס, ליסה קודרו, מאט להבלנק, מתיו פרי ודיוויד שווימר לאולפן שנבנה ושוחזר מחדש. האיחוד היה אמור להזניק את עלייתו של שירות הסטרימינג החדש ששייך לוורנר מדיה, אבל בגלל הקורונה התעכב שוב ושוב.
באיחוד השחקנים (שיקבלו 3 מיליון דולר כל אחד על השתתפותם) לא יגלמו את הדמויות שלהם אלא את עצמם בחגיגה "לא מתוסרטת". הם יענו לג'יימס קורדן, מנחה הלייט נייט הבריטי ("קארפול קריוקי"), על שאלות; ישתתפו בחידון טריוויה על הסדרה; יקראו שורות מאחד הפרקים. לאירוע החגיגי יגיעו שחקני משנה שהתארחו בעשר עונות הסדרה כמו טום סלק וריס וית’רספון, וסתם מעריצים כמו כלת פרס נובל לשלום מלאלה יוסופזאי, הזמרים ג'סטין ביבר, ליידי גאגא ואחרים.

1 צפייה בגלריה
כוכבי הסדרה חברים לקראת מופע האיחוד פנאי
כוכבי הסדרה חברים לקראת מופע האיחוד פנאי
כוכבי “חברים" לקראת מופע האיחוד. הסטרימינג הפך את הסדרה לתופעה חברתית
(צילום: HBO)

"חברים" בימי השידור המקורי לא ניצחה את יריבתה "סיינפלד", אבל מאז — והרבה בזכות השידורים בנטפליקס — נהפכה לתופעה. הסדרה על ששת החברים שגרים בשכנות ובשותפות בניו יורק נהפכה לאחת הפופולריות בהיסטוריה. בני דור ה־z ברחבי העולם מכירים את הסדרה בעל פה, ולא הולכים לישון לפני שצרכו לפחות פרק אחד. לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל", HBO Max תשלם 425 מיליון דולר על שידור פרקיה למשך חמש שנים, ואלה יוסרו בסופו של דבר מהפלטפורמה של נטפליקס.
מי שירצו לצפות באיחוד בארה”ב ייאלצו לשלם את מחיר המינוי הלא זול של 15 דולר לחודש. בבריטניה ישודר פרק האיחוד המתוקשר ברשת סקיי, אך אפשר יהיה לצפות בו רק בתשלום של 10 ליש”ט לזמן מוגבל.
האיחוד מתרחש בזמן טוב במיוחד לשירות החדש הנאבק על מקומו בזירה הצפופה של הסטרימינג, כאשר נטפליקס, המובילה עם 200 מיליון מנויים בעולם, ספגה ירידה של 31% ברבעון האחרון. היא אמנם צירפה לשירות 36.5 מיליון מנויים ב־2020 — שיא מבחינת החברה — אבל עוגת הסטרימינג גדלה, והפרוסה שלה בהתאם קטנה. גם שירותי הסטרימינג האחרים ספגו ירידות, כך אמזון פריים, הולו ודיסני פלוס. HBO Max, הצעירה מבין חברות הסטרימינג, שעלתה באמצע 2020, בשיא תקופת הקורונה — כאשר אנשים רק צפו בתוכני טלוויזיה מהבית — דווקא נהנתה מעלייה בהתחברות אליה. בחודש שעבר דיווחה חברת וורנר מדיה כי ל־HBO ול־HBO Max יש 44.2 מיליון מנויים בארה”ב ו־63.9 מיליון מנויים בעולם.