סגור
תומר אבנון נשיא קבוצת אבנון
תומר אבנון נשיא קבוצת אבנון (צילום: אורן כהן)

קבוצת אבנון זכתה במכרז להקמת מכון מזון לאומי בקריית שמונה

קבוצת אבנון זכתה במכרז של משרד הכלכלה להקמה ולניהול של מכון המזון הלאומי בקריית שמונה בהשקעה ממשלתית ראשונית של יותר מ־21 מיליון שקל

קבוצת אבנון זכתה במכרז של משרד הכלכלה להקמה ולניהול של מכון המזון הלאומי בקריית שמונה בהשקעה ממשלתית ראשונית של יותר מ־21 מיליון שקל, כך נודע ל”כלכליסט”. עם זכייתה, קבוצת אבנון ואיתה חברת פרוסולב יצטרפו למכללה האקדמית תל חי ומכון המחקר מיגל שיהיו שותפים בהפעלת המכון החדש, שצפוי להתחיל לפעול במהלך 2023 ולספק שירותים למאות חברות מזון, רובן קטנות ובינוניות, ולחברות סטארט־אפ שפועלות בתחום הפודטק.
לפי נתוני משרד הכלכלה, בישראל מעל 1,000 חברות שפועלות בתחום המזון והן מעסיקות כ־60 אלף עובדים. שם אמרו כי רוב תעשיית המזון המקומית מתאפיינת בתהליכי ייצור מסורתיים וברמת חדשנות נמוכה יחסית וכך, גם רמת הפריון בהם נמוכה. במקביל, החברות המקומיות מתמודדות עם שינויים רגולטוריים בארץ ובחו”ל, ותחרות גוברת שצפויה להוסיף ולהתרחב כשתיושם הרפורמה במזון, שאמורה להרחיב את היצע המוצרים לצרכנים. הרפורמה תוכננה לצאת לדרך בתחילת 2023 אך בשל התפרקות הממשלה ופיזור הכנסת יישומה צפוי להתאחר. המכון החדש ישתף פעולה עם מכוני מחקר ומוסדות בינלאומיים בתחום המזון.
קבוצת אבנון הפרטית, שהוקמה ב־1990 על ידי תומר אבנון, כוללת כמה חברות־בנות שעוסקות בתחום הביטחון והסייבר.
מנהל מינהל התעשיות במשרד הכלכלה עוז כ"ץ: "לתעשיית המזון והפודטק הישראלית פוטנציאל צמיחה משמעותי שעדיין לא בא לידי מיצוי בגלל היעדר תשתית מחקרית מספקת ומחסור בתשתיות לייצור פיילוטים מקשה. מכון המזון יסייע לחיזוק החברות האלה ולהשארתן בארץ".