סגור

פרסום ראשון
קבוצת אבנון רוכשת חברה שוודית כדי להתחרות ברפאל ובאלביט

אבנון רוכשת ב-6 מיליון יורו את DST קונטרול, שמתמחה במצלמות מיוצבות למסוקים ומל"טים, שמוכרות קונטרופ של רפאל ואל-אופ של אלביט. סקיילוק, החברה-הבת, תציג מחר בתערוכת יורוסאטורי מערכת ראשונה ליירוט של טילים משוטטים באמצעות מניפולציית GPS

רכישה נדירה של חברה ביטחונית שוודית בידי חברה מהתחום בישראל: קבוצת אבנון תחתום מחר על הסכם לרכישת DST קונטרול השוודית, שמתמחה בייצור מצלמות מיוצבות למסוקים, מל"טים וספינות. החברה השוודית, שהוקמה ב-1989, מעסיקה 20 עובדים, ואבנון, שתרכוש אותה באמצעות החברה-הבת Beesense, תשלם עבורה 6 מיליון יורו.
הרכישה תאפשר לקבוצה, שנחשבת לקבוצה הביטחונית הרביעית בגודלה בארץ, להתחרות בשוק שנשלט על ידי התעשיות הביטחוניות הגדולות, קונטרופ של רפאל, אל-אופ של אלביט ותמ"ם של התעשייה האווירית.
3 צפייה בגלריה
מל"ט הרמס 450 מתוצרת אלביט
מל"ט הרמס 450 מתוצרת אלביט
מל"ט הרמס 450 מתוצרת אלביט
(צילום: דובר צה"ל)
קבוצת אבנון הפרטית, שהוקמה ב-1990 על ידי תומר אבנון, כוללת מספר חברות-בנות, המספקות פתרונות שונים לכוחות ביטחון וביטחון פנים, והיקף מכירותיה מגיע למאות מיליוני דולרים. בשנה שעברה הקימה הקבוצה קרן השקעות שפועלת באמירויות, סניפטק, שבראשה עומד הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון.
באחרונה החליטה אבנון לדחות את ההנפקה המתוכננת בבורסת תל אביב של החברה-הבת סקיילוק, המתמחה במערכות ליירוט ולשיבוש רחפנים. באבנון, שגייסה את יוסי וייס, לשעבר מנכ"ל התעשייה האווירית, לשמש כיו"ר סקיילוק, קיוו לבצע את ההנפקה לפי שווי של כ-200-150 מיליון דולר לחברה-הבת, אך לאור התקררות שוק ההון הוחלט לדחות את המהלך.
3 צפייה בגלריה
__ תומר אבנון מנכ"ל קבוצת אבנון ומשה בוגי יעלון יו"ר קרן סניפטק של הקבוצה
__ תומר אבנון מנכ"ל קבוצת אבנון ומשה בוגי יעלון יו"ר קרן סניפטק של הקבוצה
תומר אבנון, מנכ"ל קבוצת אבנון, ומשה בוגי יעלון, יו"ר קרן סניפטק של הקבוצה
(צילום: אורן כהן )
בינתיים תחשוף סקיילוק בתערוכת הנשק הקרקעי והאווירי יורוסאטורי, שתיפתח מחר (ב') בפריז, מערכת חדשה לשיבוש ויירוט של טילים משוטטים. מדובר במה שכונה בעבר "מל"טים מתאבדים", הכלאה בין טיל למטוס ללא טייס, זולים יחסית ומסוגלים לשהות באוויר כמה שעות בהמתנה למטרתם. אוקראינה עושה כעת שימוש בטילים משוטטים מתוצרת עצמית וכאלה שקיבלה מארצות הברית בקרב נגד השריון הרוסי, ואזרבייג'ן עשתה בהם שימוש מוצלח נגד טנקים ומערכות הגנה אווירית של ארמניה במלחמה האחרונה ביניהן, לאחר שרכשה כמויות גדולות של טילים משוטטים מתוצרת התעשייה האווירית ואלביט.
3 צפייה בגלריה
מערכת נטרול רחפנים מתוצרת סקיילוק
מערכת נטרול רחפנים מתוצרת סקיילוק
מערכת נטרול רחפנים מתוצרת סקיילוק
(צילום: סקיילוק)
המערכת של סקיילוק מבוססת על מניפולציית GPS, שגורמת לחימושים להחטיא את המטרה. סקיילוק, שמנוהלת בידי ראש חטיבת ה-HLS בקבוצת אבנון אביעד מצא, מנהלת שיחות עם יצרני שריון במערב לפיתוח גרסה שאפשר יהיה להתקין על טנקים. המערכת כבר נמכרה במיליוני דולרים ללקוחות שרכשו מערכות ראשונות לבחינה.