סגור

המסעדנים מבקשים עוד הארכה בהטמעת מסופי התשלום החכם

תאריך היעד נקבע לסוף דצמבר, אולם המסעדנים מבקשים לדחותו עד אפריל 2022 בטענה כי "לאור המצב המורכב אנו מתריעים כי הטמעת תקן ה-EMV לא תסתיים במועד במאות מסעדות מכל רחבי הארץ"

המסעדנים מבקשים הארכה נוספת של היעד להטמעת מערכת ה-EMV - מסופי תשלום ללא מגע. הדד ליין של המסעדות להטמעת מערכת הסליקה הוא בסוף דצמבר וכעת הם מבקשים לדחות אותו לאפריל 2022.
עמותת "מסעדנים חזקים יחד" פנתה היום (ד') בנושא לנגיד בנק ישראל ומתריעה כי מאות בתי עסק מתחום המזון לא יעמדו בתאריך היעדן. "היעדר יכולת לסלוק באותם מסעדות שלא סיימו את התהליך תהיה עבורם מכה כלכלית אנושה", ציין תומר מור, מנכ"ל מסעדנים חזקים יחד במכתבו.
2 צפייה בגלריה
תומר מור מנהיג מאבק המסעדנים בבית קפה גרמיה
תומר מור מנהיג מאבק המסעדנים בבית קפה גרמיה
תומר מור, מנכ"ל עמותת "מסעדנים חזקים יחד"
(צילום: יריב כץ)
"עדיין לא נפתרו כל הבעיות שהצגו המסעדנים בחודש יולי, וחלקן אפילו הוחמר", כותב מור, בפניה שהופנתה גם למנכ"לי משרד האוצר ומשרד הכלכלה. "לאור המצב המורכב אנו מתריעים כי הטמעת תקן ה- EMV לא תסתיים במאות מסעדות מכל רחבי הארץ".
2 צפייה בגלריה
כרטיס אשראי חכם מערכת EMV
כרטיס אשראי חכם מערכת EMV
מערכת EMV
(צילום: שאטרסטוק)
הסיבות בגללן מבקשים המסעדנים עיכוב נוסף: פגיעת זן האומיקרון במסעדות והיעדר יציבות ואופק עסקי לאור הצפי לגל תחלואה חמישי, מחסור חמור של יחידות להתקנה, מחסור בטכנאים להתקנה ומחסור בעובדים במסעדות. "לאור מצוקת העובדים בתעשיית המסעדנות אין מספיק עובדים במסעדות שיוכלולהיות אחראים על תהליך ההתקנה, חניכה ולימוד העובדים על שימוש ההתקן", מציין מור.
כאמור, בסוף דצמבר אמורה להיכנס לתוקף ההנחייה של בנק ישראל שתמנע מאלפי בתי עסק לקבל כרטיסי אשראי אם לא ירכשו מסופים עם טכנולוגיית EMV. בשלב זה נותרו מאות עסקים שטרם התחברו למסופים החדשים.