סגור

נדחה ב-5 חודשים תאריך היעד להטמעת תשלום חכם בעסקים

עסקים קטנים רבים, בעיקר מתחום המסעדנות, טרם התחברו למסופי האשראי החכמים; היום נענה בנק ישראל לבקשות בעלי העסקים ודחה את המועד האחרון לחיבור לסוף השנה: "נאפשר גמישות מסוימת בתהליך המעבר"; שני שלישים ממסופי התשלום בבתי העסק כבר עובדים עם תקן ה-EMV

בנק ישראל דוחה את הדדליין להטמעת תשלום חכם בחמישה חודשים, ל-31 בדצמבר 2021. כפי שנחשף ב"כלכליסט" לפני כשבועיים, עסקים קטנים, רובם מתחום המסעדנות, טרם התחברו למסופי האשראי החכמים, בין היתר בשל משבר הקורונה. תומר מור, ממסעדנים חזקים יחד, ושי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות, פנו לבנק ישראל ולמשרדי האוצר והכלכלה בבקשה לדחות את הדד ליין בשל מחסור בעובדים בענף, כמו גם מחסור במסופים ותקלות במערכות החכמות.
תשתית ה-EMV היא תשתית תשלומים מתקדמת, הנחשבת גם לבעלת אבטחה ברמה גבוהה יותר ומאפשרת שימוש באמצעי תשלום מתקדמים, כמו ארנקים דיגיטליים.
היום נענה בנק ישראל לבקשות בעלי העסקים ודחה את המועד לסוף השנה. "לאור קשיים שחוו חלק מהעסקים במשק בתקופה האחרונה, בעיקר בגלל משבר הקורונה ופגיעה בשרשרת האספקה העולמית שמגבילה את מלאי המסופים, בנק ישראל החליט לאפשר גמישות בניהול המעבר לסולקים, כך שלבתי העסק שהיו צריכים לעבור באבן דרך השנייה (סוף יולי) וטרם עשו זאת, תינתן ארכה מסוימת לביצוע המעבר. בהתאם לכך, המפקח על הבנקים שלח מכתב לחברות האשראי המאפשר להם גמישות מסוימת בתהליך המעבר של העסקים שעוד נותרו, מבלי שתופסק סליקת העסקאות שלהם", הודיע הבנק.
1 צפייה בגלריה
פנאי מסעדת שחקי שחקי
פנאי מסעדת שחקי שחקי
מסעדה (ארכיון)
(צילום: באדיבות המסעדה)
היקף הפגיעה ואי היכולת לעמוד במתווה שונים מעסק לעסק ומסקטור לסקטור, וכעת בבנק ישראל בוחנים את תאריך היעד לסגירת מערכת האשראי הישנה. נכון להיום, 66% מכלל המסופים כבר עובדים בתקן EMV וכ-60% מהעסקאות מבוצעות בטכנולוגיה זו. כמו כן, מתוכננות השקות של ארנקים דיגיטליים, לרבות של חברות ביג-טק גלובליות.