סגור
בית החולים השיקומי רעות תל אביב פברואר 2023
בית החולים השיקומי רעות (צילום: דוברות רעות תל אביב בית חולים שיקומי, דרך ויקימדיה)

בית החולים השיקומי רעות יעבור לשדה דב בהשקעה של 850 מיליון שקל

הקמפוס החדש של בית החולים השיקומי, שצפוי להיות הגדול בישראל, יכלול 12 מחלקות אשפוז עם כ-450 מיטות, במקום 356 מיטות במבנה ביד אליהו כיום. כמו כן ייבנו מחדש 200 יחידות דיור מוגן לקשישים נזקקים. עיריית ת"א תשקיע כ-200 מיליון שקל והמדינה כ-250 מיליון שקל

בית החולים השיקומי רעות, שבו גם בית דיור מוגן, יעבור מיד אליהו בתל אביב לשכונה החדשה שנבנית כיום בשטח שבו שכן שדה דב.
על פי הסכם שחתמו היום (ג') עיריית תל אביב-יפו והזרוע הפילנתרופית שלה, קרן תל אביב, עם בעלת בית החולים, עמותת רעות, המבנה החדש ייבנה על מגרש של כ-16 דונם שהוקצה לעירייה במסגרת התוכנית לבניית רובע שדה דב. העלות המוערכת של הפרויקט – 850 מיליון שקל. מתוכם, כ-200 מיליון שקל יגיעו מעיריית תל אביב, כ-250 מיליון שקל השתתפות המדינה, כ-40 מיליון שקל משיתופי פעולה מסחריים ומימון עצמי וכ-360 מיליון שקל תרומות שיגויסו לטובת הפרויקט.
העירייה אישרה השבוע את התוכנית לבניית הקמפוס החדש של בית החולים השיקומי, שצפוי להיות הגדול בישראל. כיום בבית החולים יש 356 מיטות אשפוז. המבנה החדש, ששטחו הבנוי יהיה 60 אלף מ"ר, יכלול 12 מחלקות אשפוז וכ-450 מיטות. כמו כן, ייבנו מחדש 200 יחידות דיור מוגן שמושכרות לקשישים נזקקים בעלות סמלית.
1 צפייה בגלריה
הדמיית בית החולים השיקומי רעות ב שדה דב
הדמיית בית החולים השיקומי רעות ב שדה דב
הדמיית הפרויקט
(הדמיה: משרד אדריכלים יסקי מור סיון)
ההערכות הן כי הפרויקט יושלם תוך כ-7 שנים. בתקופה זו היחידה האסטרטגית של העירייה תחליט אלו שימושים ציבוריים יהיו במגרש שיתפנה, שגודלו כ-7 דונם, בשדרות החיל פינת שדרות המעפילים. אחת האפשרויות שנבחנו היא בניית בית ספר חדש או העתקה של בתי ספר ותיקים למבנה חדש שייבנה במגרש.
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר: "חיזוק מערך השיקום הרפואי יהווה אתגר מרכזי לישראל בשנים הבאות, בין היתר לאור אירועי 7 באוקטובר, מלחמת חרבות ברזל, ולצערנו, הנפגעים הרבים בגוף ובנפש. לעמותת רעות ולמרכז השיקומי רעות יש תפקיד מרכזי וחשוב בהיבט הזה. אני מברך על כך שכחלק מהתכנון העתידי לעיר הקצנו מגרש שעליו ייבנה בשנים הקרובות קמפוס חדש וגדול יותר לבית החולים, כזה שיאפשר לו להרחיב את פעילותו ויצעיד אותו עמוק אל תוך המאה ה-21. אנחנו גאים בשיתוף הפעולה הרחב והעמוק שיש לנו לאורך שנים עם עמותת 'רעות' ונעמוד לצדה בכל דרך שנוכל. אנחנו בעירייה נמשיך להשקיע ולפתח מענים שישרתו את תושבי העיר, המטרופולין והמדינה".